Islamtråden

  • arija
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 1 månad sedan #195333 av arija
Svar från arija i ämnet Islamtråden
Jag är ju inte religös, ändå är jag det.Jag är vetande i vissa saker & troende i vissa saker.
Religioner har väl alla sin skönhet, kanske går de ihop.(en bok jag läste gjorde de det)10 insikten tror jag den hette..För mig är Gud alla religioner, men bortom de, är förståelse och vetskap & kärlek och så mycket mer, en helhet ngt wowigt.Skulle aldrig få för mig att tillhöra en religös grupp, där de vill kontrollera & man måste tänka exaktr som de & det känns inte riktigt.Jag tror det här med muslimer är symboliskt.Att slöjan och burkan etc är det också.Att burkan kan vara alla ens ögon (alla människor man är)man inte ser och slöjan är djuren man är (animorphs)(håret kommer fram), har inte klurat ut det ännu.jag skulle bära slöja & visa mig endast för ** men då ska han göra detsamma för mig.var roligt såg en muslimsk man iggår & tänkte "himlars, täck din man med slöja en stilug en de andra kvinnorna tittar på honom...*L*
Jag älskar nakenhet & bada naken i sjön etc a la skinnydipp...
Men tror att burka & slöja är osynligt, som andligt, ande dräkt.
Jag känner ngra som är muslimer och har frågat ut de, men får inga svar, men det får jag aldrig av ngra.Känner mig inte med ngra religioner, även om jag tror på jesu (fast symboliskt också) (kan inte förneka det jag känt, men tror inte på allt de säger & har mitt eget sätt att tro där)& många missbrukar det, sorgligt.Jag håller mig borta från religioner & finner inom mig istället för att andra ska diktera hur jag ska tro eller tänka.Kan man inte leva i fred & frid trots olikheter, är inte det en del av charmen.Vorre det roli8gt om alla människor var perfekta kristna goodigoodies? Skådespelarna skulle ha nog så tråkigt...
kommunikation är ju viktigt,
Jag tror ju att jag bär burka, men den är andlig & osynlig & det är inte mitt val, utan som det är & jag är oskuld.Mina ögon har inte riktigt setts & håret ej heller, det är andligt & jag kan ej styra det.De lurade en.
Bra är det på ett sätt, för då heligt.Tror också att de byter sex kanske, men att det är symboliskt också det här med mannen, han kan inte visa alla hans ögon heller.Äää, jag har inte förstått det hela, bara tänker lite....
Men inte bli inlåst i tid & rum medan de leker fritt.ensamheten är där.Men Gud är vetande och lägger aldrig skuld och det gör alla religioner, därför kan de inte stämma för mig, fick detta förklarat en gng för 10 år sdn.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 1 månad sedan #195337 av
Svar från i ämnet Islamtråden
Det där med islam är fel och förvrängt för att passa dem själva.
För att klargöra det hela har inte Kristendomen och islam inte något med varandra att göra !

Islam har tex. lånat från judendomen att inte äta fläskkött !
Sen så har dem hittat på en massa andra saker för att det ska passa dem.

här är www.sanningenomislam.se/

"Islam tog sin början år 610 e.Kr. då Muhammed började predika på gator och torg om den gudom som han menade var den ende Guden, Allah. Muhammed var en enkel man som sökte i det andliga och han fick kontakt med det andliga, men inte på det sätt som han trodde. Han blev besatt av demoner och de började tala till honom, genom honom och slutligen övertog de hans själ. Det var inte längre Muhammed som styrde, utan den andemakt som var verksam i honom.

Idag är islam en av världens största religioner, men dess bakgrund är mycket mörk. Islam har genom historien ådragit sig mycket blodsskuld genom erövringar, genom förtryck av minoriteter och genom att föra hundratals miljoner själar ner i helvetet. Den andemakt som genom islam verkar i världen är antikrists ande. Den motsätter sig Gud och söker förstöra, förslava och förleda människan till avgudadyrkan".
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 1 månad sedan #195340 av
Svar från i ämnet Islamtråden
WORD!
Mer
15 år 1 månad sedan #195342 av Geta
Svar från Geta i ämnet Islamtråden
Kristendomen har väl också många liv på sitt samvete?
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 1 månad sedan #195362 av
Svar från i ämnet Islamtråden
Var inte "profeten" muhammed, våldtäktsman, pedofil, mördare på sin tid ?
Mer
15 år 1 månad sedan #195370 av Geta
Svar från Geta i ämnet Islamtråden

Gäst skrev: Var inte "profeten" muhammed, våldtäktsman, pedofil, mördare på sin tid ?

De ryktena har jag hört att man sprider ut inom vissa frikyrkor.
Muhammed lever inte idag så att han kan försvara sig.