Guds existens

Mer
14 år 11 månader sedan #207902 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Guds existens
Potte-Boa Jösse,

[youtube]
[/youtube]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 11 månader sedan #207905 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Guds existens
:tänk Melun, för människorna är Gud en dårskap, de ända du övertygar är de redan troende!

Jag måste säga er att om ni faktiskt förstode, så är det ingen tvekan om Guds existens och det enda som kan få er att tro, är en övernaturlig upplevelse inom och utom er.

Där Gud vill uppenbara sig, gör han det. Men detta inte på befallning, om det inte passar honom och ligger i linje med hans intentioner.

Hoppas att en enda blir frälst genom tro, Melun, för på annat sätt kan du inte bevisa något om Gud.

Då får du faktiskt be honom att han manifesteras inför allas ögon, detta också inför alla på viska.se.
Då får du be om konkreta exempel, på något som du bedit om till Gud att han skall göra.

Melun, nu prövar jag denna teori. Kommer du ihåg Gamla Testamentets Ull tåts prov?
Kom själv med ett förslag i anden, för att om du har Gud med dig så får du pröva också din tro.....

Läs också om liknelsen om den rike mannen och Lasarus och klistra gärna in texten här.

Du får alltså be i Anden om att Gud manifesteras inom en och eller flera på viska och att då den som får det till sig öppet redovisar för alla det du sagt skall hända och som då´också skett, här på viska.

Kan ju säga det att om du skall vara ärlig, så be att den som är emot dig och icke troende, som får den upplevelsen kommer till tro, då får den personen vittna om det. Välj du inte ut mig, för att jag är ju som troende part i målet1 nej, som sagt om en av de icke troende kommer till tro, så har åtminstone en själ räddats och du kan gå vidare lugn till sinnes...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 11 månader sedan #207930 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Guds existens
Till dig Melun, för att du skall förstå vad jag menar!

Dom 6:37



Jag lägger nu en ulltapp på tröskplatsen. Om daggen faller på ullen, medan marken runtomkring är torr, då vet jag att du vill rädda Israel genom mig, som du har lovat."

Dom 6:38



Och det var vad som hände. När Gideon tidigt nästa morgon kramade ur ullen, pressade han ut så mycket dagg att en hel skål fylldes med vatten.

Dom 6:39



Gideon sade till Gud: "Bli inte vred om jag tar till orda en gång till. Jag vill göra ännu ett prov med ullen. Låt ullen få vara torr, medan det faller dagg på marken runtomkring."

Dom 6:40



Och under natten gjorde Gud just så: ullen var torr, medan det hade fallit dagg på marken runtomkring.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 11 månader sedan #207946 av Potte-Boa Jösse
Svar från Potte-Boa Jösse i ämnet Guds existens
Tack Gossenissen :)

Gud väljer antagligen själv när, var, hur samt för vem som Gud vill bevisa sin existens för.
Mer
14 år 11 månader sedan #207950 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Guds existens
Boa-Potte Jösse! Denna är till dig, om du kan uppskatta humorn i den, men världen kan verkligen vara så här i verkligheten. till er andra, ni får ta till er detta om ni kan, för det visar bara människor, som de är.

Också de är speciellt välkomna, ty det blir mera jubel i himlen om en, som var icke troende kommer in i himmelen än 100 som är rättfärdiga...

[youtube]
[/youtube]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 11 månader sedan #207960 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Guds existens
Jag orkar inte leta upp det, men den som vill, kan referera orden i bibeln och se att det på ett ungefär stämmer. "Förr skall skökor, publikaner och syndare komma in i Guds rike, än ni Fariséer och Skriftlärde!"

Gå bort i odågor ty jag känner er icke!

I huggormars Avföda!

Sverige är verkligen vackert! Här lite mera bilder ur filmen!;


[youtube]
[/youtube]

För er som inte tror! Har ni läst i bibelns nya Testamente, någonting? Läs då här om ni inte gjort det!
sv.wikisource.org/wiki/Bibeln_19 ... #Kapitel_6

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum