Religiösa frågor

  • Besökare
  • Besökare
14 år 4 dagar sedan #291319 av
Svar från i ämnet Religiösa frågor
Vad hade han för sig innan han skapade universum? Vad har han för sig nu? Han verkar VÄLDIGT upptagen med annat.
Mer
14 år 4 dagar sedan #291320 av Geta
Svar från Geta i ämnet Religiösa frågor
Han har kanske tagit time out....
Mer
14 år 4 dagar sedan #291326 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Religiösa frågor
:angel

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 3 dagar sedan #291359 av saara
Svar från saara i ämnet Religiösa frågor
Maktlös, jag tror att Gud har skapat alla levande varelser,alltså också dinosaurier.
Sen har jag inte fördjupat mej i dinosauriernas liv, har inte haft behov av det.
Annars så består mänskan av kroppen, själen och anden. Och det är viktigt att sköta om alla
tre delarna för att man skall må bra.

Vad är det med dinosaurier som du funderar på? kram.
Mer
14 år 3 dagar sedan #291360 av maktlös
Svar från maktlös i ämnet Religiösa frågor
Saara,

Om man tar dem "fakta" som finns i bibeln så är jorden bara några tusen år gammal. Dinosaurierna är äldre än så. Hur förklaras detta?

Jag har hört förklaringar som "Dem har placerats här som ett prov på vår tro" vilket jag tycker är rent bs.
Mycket man har lyckats analysera med kol-14 har visat sig vara mycket äldre än flera tusen år. Även detta är intressant.
Sedan undrar jag hur du ställer dig till evolutionen.
Mer
14 år 3 dagar sedan #291367 av saara
Svar från saara i ämnet Religiösa frågor
Maktlös, fick ett tel.samtal så det blev en paus.Först vill jag säga att jag inte tror att någon här vill lura andra att ta en religiös ställning. Sen så har Gud särskilt utvalt svaga mänskor.Det står i Bibeln så och det brukar trösta mej.Hinner inte nu söka upp stället o jag vet inte om du är så intresserad av att veta var det står så?

För mej spelar det ingen roll hur gammal jorden är. Den är ändå skapad av Gud. Den kan mycket väl vara miljarder år.Därför att Gud ser annorlunda på tiden än vi. För Honom är tusen år som en dag.

Jag är inte så inkommen i evolutionsteorin så du får ställa exaktare frågor till mej om du vill så kan jag försöka svara.En sak har jag funderat på och det är om mänskan har utvecklats från en apa och så plötsligt en dag har hon varit en färdigutvecklad mänska. Jag har sett ett finskt kristet
tv-program där de har diskuterat evolutionsteorin mycket, men det var svårt att förstå då det gick på finska.Där menade de nog att mänskan inte har utvecklats från en apa utan hon är en skild skapelse.

Du kan se spår av Gud i naturen. Nu håller han på och skapar sommar åt oss igen. Återkommer om du vill. Nu måste jag lämna viska o göra annat. kram.