Negativa symtom som blir värre

Mer
13 år 7 månader sedan #331872 av Vemod
Jag är av oseriösa läkare misstänkt schizotyp. Under dom senaste tre åren så har något som först kallats för "dåliga vanor" men sedan blivit accepterade som negativa symtom vuxit fram. När jag gick omedicinerad under fyra månader förra hösten så blev jag väldigt passiv och förlorade energi och intresse och sov mest bort tiden. Och jag saknade i princip sjukdomsinsikt. Åtminstone fram till sista tiden.

Även om dom var irriterande, så hade jag inte alls samma problem med negativa symtom innan jag började medicineringen i september 2008 som jag hade när jag var utan medicinen året senare.
Nu har jag börjat bli sämre igen trots medicinering. Och jag undrar bara hur långt det egentligen kan gå och vad det kan bero på. Har snackat med en del som fått diagnosen schizotyp och dom verkar inte alls ha samma problem som jag.
Mer
13 år 7 månader sedan #331874 av Traxerity
Feldiagnoser är inte alls bra och om du mår sämre av medicinen måste du väll ju säga till dom att den inte hjälper
Mer
13 år 7 månader sedan #331877 av Vemod
Jag är inte officiellt diagnoserad med något ännu, det finns bara viss misstanke. Och medicinen hjälper lite fortfarande, den har bara förlorat en del effekt. Inte för att den nånsin funkat bra egentligen. Men ska träffa ny läkare i oktober och hoppas på att få annan medicin då.
Mer
13 år 7 månader sedan #331878 av Nissegossen
Försök få Abilify! Läs här i självhjälpsboken! www.viska.se/Kamp.pdf


Intressant, sökte på Abilify och negativa kognitiva besvär och upp till kamp var överst på sökresultaten!

Google sök[/url:pnsl8mc3]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 7 månader sedan #331879 av Vemod
Jag höll på att få abilify vid påsk förra året men dom ökade doseringen av risperdal istället. Sen tog teorin om "dåliga vanor" över och jag fick höra från min läkare att medicinen hade en placeboeffekt. Han har inte varit min läkare sen dess.
Mer
13 år 7 månader sedan #331880 av Traxerity
Vissa läkare gör ju fel vid doseringar och när jag bad om antidepressiva och ritalin så fick jag concerta istället för att mamma trodde jag skulle bli en "missbrukare" x.x men jag hoppas du kan få en bra läkare som ger dej rätt medicin :rolleyes: