Vad Gud verkligen har gjort med oss

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
13 år 10 månader sedan #301269 av Jocke
Jag tror inte vi ska fokusera särskilt mycket kring Guds vrede, jag tror det är viktigare att fokusera kring kärleken.

Vars är världen på väg?
Mer
13 år 10 månader sedan #301271 av saara
Melun, jag tror att din relation med Gud och Jesus inte är riktigt bra, för du svär mycket, och det är inte ett gott tecken om en troende svär. Så nåt är nog på tok. Du skall börja växa i tron så försvinner svordomarna av sej själv.
  • 424Style
  • Besökare
  • Besökare
13 år 10 månader sedan #301284 av 424Style
Svar från 424Style i ämnet Gud
Jag har massor med teorier om gud och en del roliga histirier.

Jag jobbade på dagis förut för en avdelning för barn med psykiska funktionshinder typ adhd, torrestes, autism ich så vidare.

En gån satt jag och byggde lego med en tjej, hon ville ha alla bitarna så jag hade inga. Jag satt där och detta var en period när jag började fundera på att sluta röka på. Jag sitter där och funderar och plötsligt tittar ungen på rakt i lögonen och säger "Daniel Daniel" och stirrar mig i ögonen. Jag tänkte precis på Daniel min langare. Nack- och håren på armarna reste sig på mig. Det var som ett tecken från gud. Det skumme är att denna tjejen är/i alla fall var grovt autistiskt och kunde bara några ord "äta mat", mamma" och nåt annat.

För några veckor sedan var jag ute i skogen och hade dåliga tankar om självmord. Då plötslligt välter sig ett stort träd framför mig mitt på vägen. Hade jag haft mp3 och hunnit se träden komma så hade jag fått den i skallen. Der gud som varnade mig och menade "om du vill dö så kan det ordnas, det var gud som sa "om du vill dö så går det att fixa". Efter det tänker jag väldigt sällan på att jag vill dö.

Den här är bisarr. En farsas kompis som är helt galen kristen berättade att joggingskor var skit och han hade inte råd med nya sp han bad till gud om det. Bara några dagar senare hittar han en låda löparskor som någon kastat. Dom passade honom perfekt.

Jag vet att ateister tar allt det här som sammanträffanden men för mig är det bevis på att gu finns.
Mer
13 år 10 månader sedan #301287 av Melun

um hum skrev: Sanningen är relativ, den förändras med tiden och existerar så länge den fyller någon funktion, sedan blir den bortglömd eller en sida i en historiebok. De som läser om den ristar på huvet åt sina primitiva förfäder. :idea:


Nej, det är lögner som är relativa och förändras med tiden och existerar så länge den fyller nån funktion.
Sanningen är densamma. De fakta som alltid varit och gör allting möjligt. Som människan tyvärr inte känner till.
Mer
13 år 10 månader sedan #301376 av um hum
Gäst,

Lögner är absoluta- det kan inte vara något annat än en lögn.

Vad är det för fakta vi inte känner till? Intressant. Jag vill höra din teori! :)
Mer
13 år 10 månader sedan #301400 av Melun
Lögner behöver inte vara absoluta. De kan innehålla en viss del av sanning för att bli trovärdiga och tas för sanning.
Det som karaktäriserar lögner är att man försöker påstå att de är sanning.
Men man kan inte forsätta med lögner i längden för de stämmer inte in med verkligheten och blir till sist avslöjade.


Sanningar är nog sådant man kan lita på och som faktiskt är som man uppfattar dem.