När jag ber får jag tecken att jag är förlorad

Mer
13 år 8 månader sedan #324531 av Zoidar
Jag ska försöka. Fast hur länge ska jag försöka utan att kunna nå herren, utan att kunna be en upprikig bön till honom?

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 8 månader sedan #324540 av herA
Du tycker ja Du kan

inte kräva allt på en gång saker o ting måste få ta tid.

Ta dig tid att be lite varje dag och så vips så får du kraft.

Då helt plötsligt har Du en sann relation med Herren Då så att säga.

Sen tycker jag inte att Du ska navigera och orientera så mycket saker o ting

får helt enkelt komma av sig själv för De gör Dem. Så Tänk inte så mycket utan bara Va !

Bara "va" Då så att säga. Så kommer allt av sig själv. Sen de här med moral är vanskligt.

Var DIg själv o lita på Dig själv. Då blir Du god därefter kram ! :hjärta /
Mer
13 år 8 månader sedan #324541 av herA
hur kan du va förlorad om du vill va med gud.

Söker du dig till gud kommer han till dig.
Mer
13 år 8 månader sedan #324544 av saara
Zoidar du skall söka ända tills du finner. hur länge det räcker kan jag inte svara på. Det beror mycket på hur aktiv du är i ditt sökande. Men det är som jakob_ säger att helt plötsligt en dag så löser sej problemen och du upplever att nu har du kontakt med Gud igen. Du skall söka kontakt med troende mänskor, lyssna på kristna program i tv och radio. Läsa på nätet, det finns mycket kristendomsundervisning på nätet. Lyssna på kristna program via nätet. Vet ju inte vilka möjligheter du har, så jag bara föreslår. Hur mår du just nu psykiskt? Vet at om du är deppig så orkar du inte vara så aktiv. Lyssna på kristen musik som du gillar om du har hittat sådan musik.
Mer
13 år 8 månader sedan #324552 av Zoidar
Jag ber väldigt mycket. Går i kyrkan minst en gång i veckan. Läser endel i biblen. Pratar med kristna. Jag gör mycket tycker jag jag för att komma tillbaka till herren.

Jag känner mig frisk, jag är en aning deppig inte mer just nu.

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 8 månader sedan #324556 av saara
Hur får du annars tiden att gå på dagarna?