Syndarens bekännelser

Mer
13 år 8 månader sedan #326782 av skord
Svar från skord i ämnet Syndarens bekännelser
alla får tro på vad dom vill.


vi som är kristna ska inte bestämma vad en person tror på.
Mer
13 år 8 månader sedan #326786 av saara
Svar från saara i ämnet Syndarens bekännelser
Okej, men jag får väl fråga då hur det kommer sej att satan är så intressant för Lovisa?
Mer
13 år 8 månader sedan #326787 av skord
Svar från skord i ämnet Syndarens bekännelser
ja.
Mer
13 år 8 månader sedan #326806 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Bra rutet Saara

Saara skrev:

Lovisa_den_5 skrev: hel satan mina vänner. hoppas ni finner satan i era hjärtan. kram


Hur har du börjat älska satan, den onde? Ser du inte hur full av ondska, hur förskräckligt ond han är. Han är en förlorare, en bedragare, en förstörare, en destruktiv fallen ängel. Han har inget positivt att komma med, fast han kan ljuga att han har det.


Även om man inte förstår vem Jesus är och inte bejakar honom, så finns ingen anledning att kasta sig i armarna på djävulen istället. Det för bara elände med sig. Lovisa_den_5 : jag gissar att det är din sjukdom som talar nu och inte du själv. Tyvärr blir det ofta problem när religion blandas med psykos.

Matterik skriver att han "haft kommunikation med väsen igenom mitt liv men jag ser det inte som en psykisk sjukdom". Du har tur, Matterik, om ditt umgänge med dessa väsen är gott och berikande, att du inte är under påverkan av onda människor och deras andar som jag. Säger väsendena något till dig? Varifrån kommer de? Har de presenterat sig själva? Har de rent mjöl i påsen?
Skulle känna mig väldigt lättad om det finns folk därute som haft kontakt med goda änglar, så jag får veta att det finns såna också, inte bara andar som hatar människor och är upproriska mot Kärlekens Herre.

Med tanke på frälsning, det begreppet. Ursprungsordet på grekiska vet jag inte, möjligen heter det sother. Som i fisk på grekiska ICHTYS Iesos Christos Theou Y? Sother =Jesus Kristus Guds Son Frälsare. Om sother betyder nåt mer än frälsare vet jag ej. På latin heter frälsare salvator.
Men salvare betyder inte bara frälsa utan även helande, läkedom. Och "frälsning" är ett bibliskt begrepp som förutsätter en frälsare. Enligt den kristna tron kan man bara bli frälst genom att komma
till frälsaren som gör frälsningen verklig. Frälsning förutsätter en frälsare.
Jag skulle vilja bli lite mer på det klara med vad kristen frälsning innebär, om det är något förutom att man inte blir dömd för sina synder och kommer till helvetet efter döden. Särskilt när det gäller livet här och nu. Har man omvänt sig till Jesus så ska det ju helgelsen följa: en sinnesförädling och att man lägger bort synden: dåliga vanor, elaka påhopp på andra, avund och girighet snatterier, skvaller mm mm.
Kristen frälsning får man genom att bekänna frälsaren Jesus Kristus.
Den som talar om att bli salig på sin fason menar inte den frälsningen som kristna menar.
Det är olika sorters frälsning. Man kan nog känna sig salig på många olika sätt grundat på olika livsinnehåll - men den eviga frälsningen, läkedomen erbjuder bara Jesus.

Så först måste man fråga sig: behöver jag Jesu frälsning? Vad skulle det innebära för mig? Många ateister har t ex väldigt svårt att tro det finns ett helvete. Själv vet jag av erfarenhet att det finns helvetiskt färgade människor som av fri vilja väljer ondskan. Det är inte bara som jag tror, jag har hört dem själva säga att de medvetet väljer att leva efter onda principer och varken drar sig för att lura folk i fördärvet, plåga och mörda. I spänningsfältet mellan såna människor finns helvetet.
De framkallar katastrofer: jordbävningar, tsunamis och vulkanutbrott bara för att få så många människor som möjligt att lida.
Då står jag hellre på Jesus sida. När man läser Nya Testamentet ser man att de människor som träffade Jesus personligen blev som förvandlade och förbättrade. Det sker också nu med folk som böjer knä för honom.
Mer
13 år 8 månader sedan #326828 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Syndarens bekännelser
Fantasio,

Det är inte ditt fel att dina släktingar var nazister... du bär inte på deras skuld... du har ett eget liv och gör egna val här och nu, och vad jag har märkt är du inte ond alls, utan snarare rädd...

Lämna dessa mörka tankar och skapa dig en vardag som du trivs med... du är värd att ha det bra!
Mer
13 år 8 månader sedan #326885 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Syndarens bekännelser
Jag håller helt med Isa-Alise i hennes resonemang.