Syndarens bekännelser

Mer
13 år 7 månader sedan #335450 av saara
Svar från saara i ämnet Syndarens bekännelser
Gäst vill bli lite på det klara med vad kristen frälsning är. Man blir frälst genom att bekänna inför Gud att man är en syndare som behöver få förlåtelse och nåd. Man tror att Jesus har försonat alla mänskors synder då han dog på korset och uppstod ur graven. Man bjuder in Jesus i sitt hjärta och tar emot förlåtelsen. Man upplever en pånyttfödelse. Guds Ande vittnar då med mänskans ande att man är Guds barn. Känns svårt att förklara. Jag har inte levt ett så bra kristet liv, men jag vill göra bättring och överlåta kontrollen av mitt liv åt Gud. Han får leda och föra mig som Han vill. Vet att jag kan streta emot , men Han har ändå makten i mitt liv när det riktigt gäller och det gör det varje dag.
Mer
13 år 7 månader sedan #335483 av Geta
Svar från Geta i ämnet Syndarens bekännelser
Visa mig vägen och gör mig villig att gå den...
Mer
13 år 7 månader sedan #335520 av saara
Svar från saara i ämnet Syndarens bekännelser
Just det Geta, man vet kanske vägen, åtminstone litet om var den går men man kan ha motvilja mot att gå den. Det finns en kvinnlig förebedjare i Finland som heter Ulla-Christina Sjöman. Hon lär ut att man skall be: Herre hjälp mig att lägga min vilja under Din vilja. Det handlar om att underordna sig Guds vilja. Hon rekommenderar att man ber så varje dag.