Folk hamnar inte i helvetet....

  • trance
  • Besökare
  • Besökare
13 år 7 månader sedan #334356 av trance
Svar från trance i ämnet Folk hamnar inte i helvetet....
jag har redan varit i helvetet och det har funnits i det här livet.

jag har alltså förtjänat det?
Mer
13 år 7 månader sedan #334366 av herA
De finns ett japanskt tecken

möjlighet e det samma som kris på japanska...

Så helvetet/ å helveten e väl inget sånt här förhandtips att man ska gräva ned sig i.....

Det finns en låt Elton John Cirkle of life[/url:2ru0t17z] som handlar om olika "öden"

i livet... Det är bra att ha fighting spirit det har Du det har Du visat prov på. Man ska inte låta sig

Nedslås av det "ena". Därför att Tar man plötsligt sig upp ur det hemska Heilvitet så blir man lite ödmjukare till livet

och finner njutning i det annars onjutbara.... Så att de ena behöver inte utesluta de andra... Kontraster tillhör livet o livet självt.

Detta faktum skall inte bryta ned oss utan till det bättre snarare bli en peppning..... U go man !!

:hjärta
Mer
13 år 7 månader sedan #334383 av Melun

trance skrev: jag har redan varit i helvetet och det har funnits i det här livet.

jag har alltså förtjänat det?


Jag tycker också att livet på jorden är ett helvete. Du är inte ensam om det trance.
När man dör så slutar man leva helt enkelt. Om man inte blivit räddad av Jesus förstås.
Mer
13 år 7 månader sedan #334455 av Nissegossen

TörnRosa skrev: :hjärta man får böta o bli straffad ifall man gör ill gärningar.

Alltså allt Får konsekvens. Men man blir stöpt i annan form.

Så man halkar bakåt i kedjan. Inget är beständigt allt är ett krets lopp

o de livet vi lever i är föränderligt o inte konstant... Så de finns väl både

foga att oroa sig o att inte oroa sig........ Vad gäller filosofier kring det döda då.

Ett sätt att hamna framåt är att bry sig om människor o det som är omkring oss.

För av omtanke växer man...

kram :hjärta


Törnrosa, du har väldigt rätt i detta och det ända jag vill är att ge dig en stor kram och ett tack!

:kram :hjärta
Nisse

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 7 månader sedan #334587 av Traxerity

Melun skrev: Jag tycker också att livet på jorden är ett helvete. Du är inte ensam om det trance.
När man dör så slutar man leva helt enkelt. Om man inte blivit räddad av Jesus förstås.


Kanske Jorden är helvetet :rolleyes:
Mer
13 år 7 månader sedan #334589 av Geta
Att finna njutning i det onjutbara tycker jag är en bra beskrivning,
Törnrosa, för hur det blir när man har upplevt något liknande helvetet.
Små, små saker blir man tacksam för. Detta bara att vara ångestfri
är himmelriket.