Folk hamnar inte i helvetet....

Mer
13 år 7 månader sedan #336752 av Ready
Det sägs ju att innan The Big Bang så existerade ingenting. Det konstiga är hur universum kan skapas ur ingenting. En teori är att universum är ingenting som övergått i ett annat tillstånd. Det skulle då innebära att det inte finns någon Gud.
  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 7 månader sedan #336778 av Jesus/Magnus
Svar från Jesus/Magnus i ämnet Folk hamnar inte i helvetet....
kolla tråden "Berättelser om Jesus" där finns en serie videos som handlar delvis om bigbang och om livet på planeten, där hittar du svaren du söker^^
Mer
13 år 7 månader sedan #336801 av Nissegossen
Vissa anser att universum är en pulserande maskin som återskapar sig själv genom Big bang. Min fundering här är, kan universum föröka sig?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 7 månader sedan #336806 av Erasee
Ingenting= Komprimerad materia/energi...
Usch jag gillar inte den här sortens astronomi, det är för stort!! :(
Mer
13 år 7 månader sedan #336809 av Nissegossen
:lol: Jag tycker det är fascinerande, för att förökar universum sig, är det ett av kriterierna på att universum INTE är en maskin utan att komplexet universum som vi existerar i är en levande organism och då har du där den Gud du söker...

Så alla och allt tillsammans som existerar i universum är tillsammans den Gud som finns, om vi nu skall tala om termer av något namn vi själva har gett H*N eller rakt av en hon!

Ordet som sådant när när Gud har sagt något om sig själv, betyder i svensk översättning; Jag är den jag är, eller jag är såsom den jag är.....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum