Vi är gjorda för att att tjäna

  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 6 månader sedan #338576 av Jesus/Magnus
Svar från Jesus/Magnus i ämnet Vi är gjorda för att att tjäna
Jesus tvättade lärjungarnas fötter, för att de skulle förstå att vi ska tjäna varandra.

varför tror ni att jag är så ihärdig i mina skriverier om Jesus? det är för att tjäna varandra
Mer
13 år 6 månader sedan #338592 av Zoidar

Saara skrev: Ja, det kan man säga att man skall. Fast man mister inte sin egen vilja. Den har man kvar så länge man lever. Vi är ju födda med en fri vilja och den har vi kvar så länge vi lever.


Amen!

Our God is an awesome God!

[youtube]
[/youtube]

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 6 månader sedan #338594 av Zoidar
Vi har fri vilja. Men gode Gud, se till mitt lilla hjärta, se till mig Jesus. Se att jag har det svårt. Vägled mig herre! Visa vägen, rena mig från allt ont. Rena mig från synd. Befria mig från mörker, gör mig ljus, i ditt namn, min herre Jesus!

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 6 månader sedan #338596 av skord
den fria viljan är gudomligt vacker & svårast av allt, sa allt.


så få som använder den.
Mer
13 år 6 månader sedan #338644 av kvinnan

zoidar skrev: Vi klarar inte av att leva perfekta liv. Vi är syndare från födseln, hur mycket vi än försöker gör vi fel. Genom Jesus lär vi oss att leva ett bättre liv. När man tar emot Jesus väljer man oftare bort synden än när man inte har tagit emot Jesus.


vadå födda som syndare? arvs synd? eller har satan med ett finger vid skapelsen avvarje ny människa???
Mer
13 år 6 månader sedan #338645 av Zoidar
Gud har gett oss allt gott, det glömmer man lätt bort. Tänk på att den kärlek du känner till din mamma, pappa, bröder, systrar och vänner kommer från Gud. Det är en gåva till oss från Gud. Den medkänsla du känner för andra är från Gud. När du känner glädje, skrattar eller gråter glädetårar, det är från Gud. Vi är INGENTING utan honom. Vi har allt att tacka för, och det är underbart att få tacka och lovprisa. Som jag sa, vi är skapta för att göra det, därför älskar vi det så mycket och därför mår vi så bra av det. Vi är Guds barn och han älskar oss, och han älskar när vi har en relation till honom, ber till honom, berättar om våra problem, vad vi behöver hjälp med osv och han älskar när vi lovprisar honom med sång och predikningar och annat.

Anchored in Christ ✟