Vad tror ni om stigmata?

  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 6 månader sedan #339296 av Jesus/Magnus
Svar från Jesus/Magnus i ämnet Vad tror ni om stigmata?
Jesus är svaret på det stora svarta hålet i dig, som du försöker fylla med allt möjligt, Jesus är pusselbiten som fattas, prova å se om det håller..
Mer
13 år 6 månader sedan #339301 av Lillan
Svar från Lillan i ämnet Vad tror ni om stigmata?
Ett nej är alltid ett nej.
Även för den skenheligt frälste.

*fnys*

Magnus du verkar inte ha så mycket att komma med.
guldsjätna till zoidar som erkänner att han inte har det.
Men läs vad som står istället för det ni är lindande till att se.
Det står:
"Alltså är mycket av det som ses som ilska egentligen avund för något som jag längtar efter, även om det inte är i skepnaden av just Jesus."

-Vad jag talar om är känslan av ett sammanhang och en flock. UTAN jesus och utan bok som ledare.

Jag har testat den delen av masspsykos redan och den är inget för mig eftersom jag inte helhjärtat kan ta emot en nattvard utan att rynka på näsan. Jag är med i svenska kyrkan utav solidaritet och konfimerades faktiskt i en tro som var min egna, sedan började jag tänka och slutade där med ta emot nattvard och evangelium. Ett klart val.

Sov gott, det önskar jag er faktiskt, trotts att min text känns en aning taggig just nu.
Mer
13 år 6 månader sedan #339313 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Vad tror ni om stigmata?
Lillan, om man tänker logiskt, så visst, Kristendomen låter för bra för va sann. Men när man upplever att den är sann, då tror man. Det går inte förstå med förnuftet, men man kan uppleva det.

Anchored in Christ ✟

  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 6 månader sedan #339316 av Jesus/Magnus
Svar från Jesus/Magnus i ämnet Vad tror ni om stigmata?
Lillan,

okej lillan jag vill inte konvertera dig till å bli kristen, MEN jag ska ta upp en del grejjer så du har ett smörgåsbord..

nattvarden. jag håller med dig, vinet å brödet är osmakligt, när (om) jag tar nattvard så ska det vara vatten (eller valfri dryck) och bröd (hårdbröd funkar) allt e symboliskt för Jesu blod (Förbundet mellan Gud och människan) och hans kropp (brödet), det är en åminnelse för det offer han gjorde på korset, för vår skull.

svenska kyrkan. den har jag gått ur, jag kan inte vara med i nåt jag inte kan stödja fullt ut, svk är toppstyrt av politiker och politikerna ser till mammon (pengen) i första hand, plus att de lägger sig i hur kyrkan ska styras vilket är horribelt.

evangeliet. dessa berättelser om Jesus är av godo tycker jag även om jag håller med att bibeln förvanskas mellan översättningarna, jag klarar inte av bibel 2000, den är en hädelse för saker har ändrats om i den och tagits bort.

jämför psalm 139 i bibel 2000, med densamma i bibel 1981 så får ni se.

om du inte söker Jesus, så vad söker du då?
Mer
13 år 6 månader sedan #339332 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Vad tror ni om stigmata?
Jag tror Jesus bjöd lärjungarna på vin, så jag tycker det är vackert och jag tycker det ska vara vin, vanligt eller alkoholfritt. Osmakligt är inte rätt ord.

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 6 månader sedan #340773 av Lillan
Svar från Lillan i ämnet Vad tror ni om stigmata?

Magnus skrev: om du inte söker Jesus, så vad söker du då?



-sammanhang