Slitage av Bibeln

Mer
13 år 6 månader sedan #342878 av Ready
Slitage av Bibeln skapades av Ready
Ni som läser Bibeln ofta, brukar ni köpa ny Bibel med jämna mellanrum? Det är ju ganska tunna sidor som lätt går sönder.
Mer
13 år 6 månader sedan #342891 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Slitage av Bibeln
Jag har inte läst bibeln tillräckligt länge för den ska gå sönder. Men jag läser flitigt så det kanske händer mig någon gång i tiden. Jag har beställt folkbibeln, ska hämta den på posten imorgon. Den har jag fått rekommenderad.

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 6 månader sedan #342895 av Sylviaplath
Svar från Sylviaplath i ämnet Slitage av Bibeln
Har faktiskt slitit ut ett par biblar, två i skinn och en med papperspärmar (en gammal 1917). Flera har också blivit lite skamfilade. De med skinn är bäst.
Mer
13 år 6 månader sedan #342897 av Ready
Svar från Ready i ämnet Slitage av Bibeln
Är det någon som har pratat med en diakon?
Mer
13 år 6 månader sedan #342932 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Slitage av Bibeln
Ready

Gå till sjukhuskyrkan på din ort och prata med dem där.
Här i GBG så har de terapeuter som samtalar med de som kommer till dem.
Jag fick genom sjukhuskyrkan kontakt med en utbildad psykolog och henne pratade jag med i en 5-6 år utan kostnad för mig.
www.svenskakyrkan.se/sjukhuskyrk ... -Maria.htm

Här är den sjukhuskyrkan jag besökte, då på Lillhagen, men det är länge sedan nu, men hon jobbar kvar och hon heter Birgitta Fält och jobbar numera på Östra sjukhuset bara 7min gångväg ifrån där jag bor...

Om du ringer och pratar med henne ger hon dig råd om mycket, både om Bibel gratis(!) och om vad som finns på din ort. Detta för att hon har förmodligen möjlighet att tala om för dig, var på din ort du kan få kontakt med den sjukhuskyrka som ligger närmast dig..
www.svenskakyrkan.se/sjukhuskyrk ... Kostra.htm

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 6 månader sedan #342985 av Skötaren
Svar från Skötaren i ämnet Slitage av Bibeln
Vi hade ensvårvårdad borderlinekvinna i psykaitrin som var hos oss jättemycket och jättelänge. Inget vi gjorde fick henne bättre. Men så började hon träffa en präst i sjukhuskyrkan och typ tre veckor senare skrevs hon ut välmående och välfungerande. Hon kom och hälsade på någon gång på avd efter det och bekräftade att hon mådde väldigt bra.

För er i övriga landet (och inte bara sveriges framsida?).
www.svenskakyrkan.se/sjukhuskyrkan/