Slitage av Bibeln

Mer
13 år 6 månader sedan #343321 av saara
Svar från saara i ämnet Slitage av Bibeln

Ready skrev: Är det någon som har pratat med en diakon?


Jag har pratat med diakonissor. Och med sjukhuspräster. men det är flera år sedan. Har du pratat med en diakon eller är du intresserad av att göra det?
Mer
13 år 6 månader sedan #343322 av Geta
Svar från Geta i ämnet Slitage av Bibeln
Jag har pratat med både bra och dåliga diakonissor.
Den dåliga diakonissan var så enormt narcissistisk.
Mer
13 år 6 månader sedan #343325 av saara
Svar från saara i ämnet Slitage av Bibeln
Det finns både bra och dåliga diakonissor , likadant är det med diakoner och präster. Man önskar ju hitta en trevlig och förstående medmänniska då man söker upp en anställd inom kyrkan, men man kan bli besviken där också. Då skulle det gälla att söka vidare tills man hittar en lämplig medmänniska. Jag talar om mig själv nu också då jag säger vad man borde göra. Men om man är deppig så orkar man troligen inte kämpa och söka så mycket.
Mer
13 år 6 månader sedan #343363 av tekopp
Svar från tekopp i ämnet Slitage av Bibeln
Om ni får problem med böcker som slits ut kan jag rekommendera en eboksläsare och en boken i pdf.

Heja Karl XII!
Mer
13 år 6 månader sedan #343367 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Slitage av Bibeln
Jag har samma Bibel som jag fick som ung... den är av bra kvalitet och klarar mycket läsning. Jag har strukit under viktiga meningar och så, men den har ännu inte gått sönder... den har har hållit i nästan 30 år...
Mer
13 år 6 månader sedan #343368 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Slitage av Bibeln
Jag fick barnens bibel när jag var liten från svenska kyrkan, ett nytt testamente i scouterna (SMU), en bibel då jag konfirmerades och ett nya testemente till i lumpen. Konfirmationsbibeln har blivit blöt, så den är skrynklig och oblädderbar. Käpte därför en ny bibel med dragkedja, som jag använder nu. Jag har sparat alla citat i dragkedjebibeln, har lumpenbibeln på resor.