Tro på Gud.

Mer
13 år 6 månader sedan #343583 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Tro på Gud.
Att de religiösa är på denna sida med sitt svammel är inte överraskande. De livnär sig på de svaga som cancer.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
13 år 6 månader sedan #343585 av Balder
Svar från Balder i ämnet Tro på Gud.
"Livnär sig på de svaga som cancer?"
Förklara dig snälla du.
Jag anser mig *svag* med en allvarlig diagnos efter fyra psykoser.

Är jag en hemsk människa enligt dig?
Mer
13 år 6 månader sedan #343587 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Tro på Gud.

Balder skrev: Gud = Ond

zoegas förstår hur onda vi kristna är.
Vi är lika hemska som korstågsriddare.

Är det förklaring nog?


Gud är inte god. Fan har du fått det ifrån?

Ta GT.. Judarna satt fast i Egypten. Då gick Moses till Faraon och bad honom att han skulle släppa
Hans folk fria, men han sade -Nej. Då förvandlade Gud först Egypternas dricksvatten till blod. Sen kom det en farsot med grodor, sen mygg, sen flugor. Sen döda han deras boskap, sen en farsot med utslag, sen hagel som slog i sönder skörden, träden och även byggnader överallt utom i Goshen där Judarna bodde.

Men Faraon ville fortfarande inte släppa dem fria. Så då kom farsoten med gräshoppor. Sen dagarna av mörker.
Och till sist så dödade Gud alla förstfödda i hela Egypten. Alla från tronarvingen till slavarnas nere på Konsum. Mörda dem allihop.
Faraon var den som sade nej, men Gud lät honom leva och döda alla barnen istället.

Sen, kunde Judarna dra. Men de snodde med sig allt silver, guld, juveler och tyger. Då dränkte Gud soldaterna som följde efter dem.
Han öppnade havet åt Moses och väntande med att stänga tills soldaterna var efter och dränkte dem allihop.

Sen det utlovade landet.. Det var inte tomt. Gud sade då -Förgör och fullständigt krossa folket, slut inga avtal med dem
och visa ingen sympati. Och han gav dem Kungen Saul. Amalek slogs mot Saul. Saul beordrades utav Gud att sätta Amalek under förbannelsen av förintelse. Han mördade män, kvinnor barn och nyfödda, oxar och får, kameler och åsnor.

Så Saul, på väg mot Keniterna som han inte hade något otalt med uppmanade han dem att fly. För han visste vad som skulle komma. Blev Gud arg. Och när Saul bestämde sig för att inte döda all boskap. Då sade Gud till honom -Du har inte gjort som jag sagt, så du är inte längre Kung! Då tog Saul den tillfångatagna kungen Agag och hacka honom i småbitar för att visa Gud sin ånger.
Efter Saul kom David som även han trampa på Guds tår genom att göra en tjej på smällen och även mörda hennes snubbe.
Gud bestämmde sig för att straffa David genom att döda hans kärleksbarn. Inte direkt nä, utan det tog barnet 7 dagar utav smärta att dö. David var knäckt och smetade in sig i aska och svälte sigsjälv för att visa Gud hur ledsen han var. Men Gud lyssna inte, barnet dog.

Gud handlar inte om kärlek. Han är en sadistisk jävla mördare!

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
13 år 6 månader sedan #343589 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Tro på Gud.

Balder skrev: "Livnär sig på de svaga som cancer?"
Förklara dig snälla du.
Jag anser mig *svag* med en allvarlig diagnos efter fyra psykoser.

Är jag en hemsk människa enligt dig?


Hur många "Frälsare" har vi på denna sida nu? Folk som vill få bekräftelse med sitt svammel. Känna sig som en ledare.

En svag människa är lättmanipulerad!

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • sunshine
  • Besökare
  • Besökare
13 år 6 månader sedan #343590 av sunshine
Svar från sunshine i ämnet Tro på Gud.
:lol: Men som deckare är boken jättebra
Mer
13 år 6 månader sedan #343591 av Balder
Svar från Balder i ämnet Tro på Gud.
Typiskt att du använder GT.
Var kommer Jesus in i ditt resonemang? Ingenstans!
Det säger mig allt.
Du letar efter fel. Du finner dem överallt.
Se livet positivt istället.
Jesus har gett oss ett evangelium.
Lev efter det, även om det är svårt ibland (för vissa).
Ett liv i lycka innebär att du kan bada i Guds kärlek. Enligt mig.
Du kan också välja att bada i andras olycka om du vill.