Tro på Gud.

Mer
13 år 6 månader sedan #343650 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Tro på Gud.

idefix skrev: Zoegas, jag är inte religiös men det du sysslar med är typisk "Guilt by association", vilket är ett retoriskt tjuvknep man använder sig av när man har slut på vettiga argument.

Basta!


Guilt by association? Det handlar inte om åsikter här utan historisk fakta. Jag försöker inte komma med någon ad hominem för att trycka ner någon individ. Eller dennes åsikter. Jag belyser vilket fanstyg Kristendomen och Gud är. Överallt där Kristendomen farit fram har det varit krig och elände. Mord, maktspel, korrumption och brott mot mänskliga rättigheter.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • Zoegas.
  • Besökare
  • Besökare
13 år 6 månader sedan #343657 av Zoegas.
Svar från Zoegas. i ämnet Tro på Gud.


Omnipotent.
Mer
13 år 6 månader sedan #343712 av Melun
Svar från Melun i ämnet Tro på Gud.
Ja, Gud skapade två storheter. Satan och Jesus.
Sedan lät han satan stjäla alla människor och satte dem som fångar under olydnaden, dvs satan.
Då blev satan(döden) människornas gud och Gud blev då själv satan för människorna eftersom det är han som är Gud.
Sedan lät Gud Jesus träda fram för att människorna skulle kunna välja att byta gud och inte ha en lögnare och mördare som Gud.
Gud gjorde så för att det bara var en arbetsgång för honom att utvinna det han ville utvinna av det han skapat.
Bibeln är bara en instruktionsbok som visar på arbetet Gud håller på med.
Det första förbundet kom genom lagen, som är döden (Dvs satan) och det är det judarna håller på med.
Det andra förbundet kom genom nåden, som är livet (Dvs Jesus) och det är det döden försöker stoppa på alla sätt.
Bara för att Gud vill ha erfarenhet bland människorna. Därför döper Jesus oss i Ande och eld. Ande ger oss liv och eld ger oss lidande.

Själva Gud blir nog ingen vän till, utan det har han satt Jesus att vara.
Gud är Ande och vi är kött. Just kött har aldrig stått särskilt högt i kurs hos Gud, fast vi är beroende av just vårt kött.

Det är ungefär vad jag har kommit fram till.
Mer
13 år 5 månader sedan #346056 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Tro på Gud.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻