Kristen pop av Grotesco (Humor godkänd av staten)

Mer
13 år 5 månader sedan #349552 av Potte-Boa Jösse

Gäst skrev: Det var ganska många du själv gav skulden där.


Ja, alla kristna som menar att homosexuelitet är en cancersvulst som ska skäras bort ger jag skulden till. Dom ska känna känna sig träffade andra behöver inte ta åt sig.

Jag själv är inte felfri helller........
Mer
13 år 5 månader sedan #349555 av Melun
Appropå kristna. Det är inte bibeln som ingen som läst igenom och begripit. Utan det är Sveriges rikes lag som ingen som läst igenom har begripit.
Inte en människa kan Sveriges rikes lag. Och man måste kunna den, så den gör alla till kriminella egentligen. Utom kungen förstås, enligt lagen.
Mer
13 år 5 månader sedan #349558 av Geta
I mitt barndomshem hade vi [i:ldn2bl4l]Sveriges rikes och fattiges lag [/i:ldn2bl4l]1914 års upplaga men jag läste den aldrig.
Mer
13 år 5 månader sedan #349566 av Potte-Boa Jösse
Den var bra Geta!

Så här börjar iallafall Sveriges rikes lag:

"1 § All offentlig makt i Sverige utgår från folket.

2 § Den offentliga makten skall utövas med respekt för alla människors lika värde och för den enskilda människans frihet och värdighet.

3 § Regeringsformen, successionsordningen, tryckfrihetsförordningen och yttrandefrihetsgrundlagen är rikets grundlagar. Lag (1991:1471).

4 § Riksdagen är folkets främsta företrädare.

5 § Konungen eller drottning, som enligt successionsordningen innehar Sveriges tron, är rikets statschef.

6 § Regeringen styr riket. Den är ansvarig inför riksdagen. Lag (1976:871)."
Mer
13 år 5 månader sedan #349568 av Melun
Jag har Sveriges rikes lag 2005 års upplaga hemma. Men man vet ju inte vilka lagar som gäller i den numera.
Mer
13 år 5 månader sedan #349575 av Cosmos
Har själv erfarenheter av homosexualitet. Därför blev jag beskylld för att vara homosexuell.
Det var ett hemskt trauma för mig att inte få vara den jag var. En vanlig kille. En hel stad vände sig mot mig inklusive min familj.
Det har lärt mig att inte följa grupptrycket och grupptrycket säger ju att man ska aceptera homosexuella.
Homosexualitet har blivit nåt motbjudande för mig så jag vill helst inte höra om sex.