Viska och Kristus

  • Gud
  • Besökare
  • Besökare
13 år 4 månader sedan #351859 av Gud
Svar från Gud i ämnet Viska och Kristus
Vem är Han?
Mer
13 år 4 månader sedan #351864 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Viska och Kristus
Kristendomen är utsatt för en enorm aggressiv hållning här i landet. Hån, spott och spe står i vägen för människorna. Man har tömt kristendomen på sitt innehåll och placerat det som passar in i politiken. Som människor i det här landet orubbligen tror på.
Det är socialdemokraterna som medvetet svartmålade och konkurrerade ut kristendomen. Man ersatte den med kollektivistiskt tänkande och enfald. Till skillnad mot islam (som betyder underkastelse) är kristendomen individinriktad. Det är enbart jag som kan förändra mitt liv. Och det är enbart jag som kan välja Gud eller inte.

Jag är troende, fast jag är inte direkt kristen. Har nog den där berömda "privata religionen". Jag tror dock på Jesus och att det finns bara en väg om man vill uppnå fred och frihet: Frid med sig själv.
Mer
13 år 4 månader sedan #351880 av saara
Svar från saara i ämnet Viska och Kristus

Gud skrev: Vem är Han?


Jesus är Gud och människa på samma gång. Han är en person i Treenigheten. De andra två är Gud och Den Helige Ande.
Jesus är världens frälsare och försonare. Det betyder att då Han dog på korset så tog han frivilligt på sig straffet för dina och mina och alla mänskors synder i alla tider. Han tog det straff som vi förtjänade och nu kan vi gå fria om vi bekänner våra synder och tar emot Jesus i våra hjärtan.