Hur ofta läser ni bibeln?

Mer
13 år 5 månader sedan #351775 av Crusader
Svar från Crusader i ämnet Hur ofta läser ni bibeln?

zoidar skrev: Hur ofta läser ni bibeln?


Heh det finns många biblar , jag antar att du menar den kristna , jag läser den 2-3 ggr per halvår , inte hela från start till slut men jag hoppar i den




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Mer
13 år 5 månader sedan #351784 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Hur ofta läser ni bibeln?
Läser aldrig samma bok två gånger. Det finns så många bra böcker så det är slöseri med tid.

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 5 månader sedan #351800 av lärjungenMatteus
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.
Mer
13 år 5 månader sedan #351802 av Crusader
Svar från Crusader i ämnet Hur ofta läser ni bibeln?

matterik skrev: Jag har aldrig läst ut biblen. Får illamående av att läsa den. Vilket hemsk bok. Massa dömande. Massa regler. Vem behöver regler, endast en människa som inte har en inre moral skulle behöva dessa regler.


Och människor som är svaga , vill styras , ointelligenta , oandliga , rasistiska , enkelspåriga , ologiska , helt enkelt efterblivna människor som inte vill utforska livets alla frukter ...




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Mer
13 år 4 månader sedan #351938 av Ready
Svar från Ready i ämnet Hur ofta läser ni bibeln?

matterik skrev: Jag har aldrig läst ut biblen. Får illamående av att läsa den. Vilket hemsk bok. Massa dömande. Massa regler. Vem behöver regler, endast en människa som inte har en inre moral skulle behöva dessa regler.


Matterik,

vilken är din livsfilosofi eller tro?
Mer
13 år 4 månader sedan #352015 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Hur ofta läser ni bibeln?
[i:1jud2wp4] Någon gång i månaden[/i:1jud2wp4]

Däremot försöker jag läsa en sida i "Minutbibeln" varje dag, halva sidan Bibeltext och andra halvan diskussion kring det. Bibeln för mig går i vågor, en period mycket, sedan ingenting alls på länge, samma med kyrkobesök. Utslått blir det för sällan.