Hur ofta läser ni bibeln?

  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 5 månader sedan #351585 av Jesus/Magnus
Svar från Jesus/Magnus i ämnet Hur ofta läser ni bibeln?
en gång tyckte jag om att läsa, överhuvudtaget. sen kom trilafonet.

nu får jag va glad om jag e skakfri nån stund då och då.

TREMOR!!!
Mer
13 år 5 månader sedan #351595 av saara
Svar från saara i ämnet Hur ofta läser ni bibeln?
Jag svarade någon gång i månaden. Men skulle ha velat svara ibland eller alltför sällan.
Bibeln har blivit svårläst för mig. Kanske det bl.a beror på att jag har koncentrationssvårigheter. Jag har dåligt samvete för att jag läser bibeln sås sällan. Saken bekymrar mig. Inte kan jag ta mig i kragen heller och börja läsa.
Får nog bibelundervisning genom att lyssna på predikningar och tal i kristna tv-och radioprogram men tycker att det inte räcker.

( skulle skriva så sällan).
Mer
13 år 5 månader sedan #351610 av Melun
Svar från Melun i ämnet Hur ofta läser ni bibeln?
Läser inte den regelbundet. Man förstår inte vad som menas med allt i bibeln....
Mer
13 år 5 månader sedan #351614 av saara
Svar från saara i ämnet Hur ofta läser ni bibeln?
Melun, du menade säkert att du inte förstår allt i bibeln, det gör inte jag heller.

Bibelläsningen väcker ibland mycket starka känslor hos mig, både positiva och negativa. Jag är nog rädd för de negativa känslorna som läsningen väcker.
Har också tänkt att kanske det hör till negativa symptom att man har svårt att koncentrera sig på läsningen och meditera över texter. Det viktiga är ju inte att man sträckläser mycket. Men jag undrar vad som är tillräcklig läsning för en dag t.ex. Det finns inga sådana regler , utan jag tycker för min del att jag borde läsa så att jag själv känner mig nöjd med läsningen.
Mer
13 år 5 månader sedan #351622 av Nissegossen
Jag har läst Bibeln några ggr, min konfirmations Bibel, har gått i ryggen och är totalt sönderläst. Jag har dock flera andra, samt bilinguel Nya Testamentet. Alltså, på ena sidan engelska och på andra svenska.

Jag läser bara Bibelställen som jag behöver slå upp, för att verifiera, något jag vill berätta eller skriva om.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 4 månader sedan #351748 av mopa
Svar från mopa i ämnet Hur ofta läser ni bibeln?
Läser aldrig biblen, har inte nån bibel ens.