hur blir man av med satan.

Mer
13 år 4 månader sedan #353853 av unGod
Svar från unGod i ämnet hur blir man av med satan.

Isa-Alise skrev: Håll dina tankar och handlingar så rena som möjligt... med det menar jag att inte tänka destruktiva tankar, inte mot dig själv och inte mot andra människor... håll tio Guds bud så gott du kan... och be om förlåtelse när du misslyckats med att hålla buden... då får ondskan inget fäste hos dig...


kan inte hålla mina tankar rena.. pga extrema tanke störningar så tyvär för mig.. mina handlingar är rena hela tiden. har aldrig skadat av av onska.. eller gjort ont till någon...nånsin.. men adhd och psykos är inte bra av godhet. kan inte vara ultimate good. tyvär. men vill bli av med onskan i min verklighet. och i tankarna . som jag inte rår för pga mina störningar.
Mer
13 år 4 månader sedan #353854 av Isa-Alise
Det är skillnad på tankar som hastar förbi och på tankar som man tar till sig och gottar sig i... om du bara har onda tankar som hastar förbi är det inte ditt fel... bara om du medvetet ägnar stor tid åt dem och låter dem ta över ditt inre...

Exempel:

En tanke dyker upp att grannens fru är söt. Om du avvisar tanken är ingen skada skedd. Om du tar den till dig och tänker ut sätt att kunna förföra henne, blir tanken en synd. Men det är ännu bara inom dig. Inte förrän tanken blir handling är någon verklig skada sked.
Mer
13 år 4 månader sedan #353855 av unGod
Svar från unGod i ämnet hur blir man av med satan.
jojo går själv efter kristen moral. och god moral. anser mig som en själslig människa. god coh ärbar. jag gottar aldrig mig i ondska.. men min sjukdom är ond mot mig hela tiden.. rår inte för det.. men vill bli av med det.. den gör mig hatfull och ilsken och ond.. fast jag igentligen inte är det.. som att allt hindrar mig för att bli god allmänt ännu en gång.
Mer
13 år 4 månader sedan #353857 av Isa-Alise
Ilska kan behandlas med KBT och med medicin... om det är ett stort problem, sök terapi och var noga med att inte missa din medicin...
Mer
13 år 4 månader sedan #353858 av Geta
Svar från Geta i ämnet hur blir man av med satan.
Det tycker jag är konstigt om man tror på satan om man inte
är religiös? :rolleyes:
Mer
13 år 4 månader sedan #353861 av unGod
Svar från unGod i ämnet hur blir man av med satan.
Geta,

är det mig du menar eller. jag är troende ja.. men inte av fri vilja om du menar det.