hur blir man av med satan.

Mer
13 år 4 månader sedan #353828 av saara
Svar från saara i ämnet hur blir man av med satan.
Jag ställer mig också frågan, hur får jag ut satan ur mitt hem. Han håller på att förstöra de nära mänskorelationerna. Jag känner mig arg på satan. Han ger sig inte lätt, kampen mot honom kan vara svår och hård.
Mer
13 år 4 månader sedan #353829 av Melun
Svar från Melun i ämnet hur blir man av med satan.
Det kan vara Jesus som sår splittring. I alla fall enligt bibelordet..

Luk 12:51 Menar ni att jag har kommit med fred till jorden? Nej, säger jag er,inte fred utan splittring.
Mer
13 år 4 månader sedan #353832 av kvinnan
Svar från kvinnan i ämnet hur blir man av med satan.
Jag är helt fri från sådana religösa kristna grubblerier, är väldigt skönt
Mer
13 år 4 månader sedan #353838 av saara
Svar från saara i ämnet hur blir man av med satan.
Jag vill inte vara utan min tro så då tar jag grubblerierna också. Avstår aldrig från min kristna tro.
Ja, Melun , Jesus kommer med splittring därför att Han och satan är fiender.
Mer
13 år 4 månader sedan #353845 av unGod
Svar från unGod i ämnet hur blir man av med satan.
jag är lite ambivalent till hela guda grejen. men jag vet att det finns nu.. efter allt som hänt mig under åren. men hur jga ställer mig till det är ambivalen.. som sagt jag valde inte att bli troende det blev tvingat iom sjukdom... känner att det här sjukan.. korumperar och gör mig hatfull... och trasig.
Mer
13 år 4 månader sedan #353852 av Isa-Alise
Håll dina tankar och handlingar så rena som möjligt... med det menar jag att inte tänka destruktiva tankar, inte mot dig själv och inte mot andra människor... håll tio Guds bud så gott du kan... och be om förlåtelse när du misslyckats med att hålla buden... då får ondskan inget fäste hos dig...

Tio Guds bud:

1.Du ska inte ha andra gudar vid sidan av mig.
2.Du ska inte missbruka Herrens namn.
3.Tänk på att hålla sabbatsdagen helig.
4.Visa aktning för din far och din mor.
5.Du ska inte dräpa.
6.Du ska inte begå äktenskapsbrott.
7.Du ska inte stjäla.
8.Du ska inte vittna falskt mot din medmänniska.
9.Du ska inte ha begär till din medmänniskas hus.
10.Du ska inte ha begär till din nästas hustru, inte heller hans tjänare eller hans tjänarinna, inte heller hans oxe eller hans åsna, eller något annat som tillhör honom.