Den stora wicca-tråden.

Mer
13 år 2 månader sedan #383248 av Saari
Det pratas mycket om Gud och kristendom, men finns det några här som håller på med wicca eller saker som hör till ockultism? Till exempel pendel, tarotkort, schamanism, rökelser och stenar?

Själv håller jag på att återuppta mitt pendlande. jag finner det mycket meditativt. Har en vän som läser tarotkort för mig och jag håller själv på att lära mig läsa och känna korten. Det handlar inte om att ha kontakt med varken Gud eller djävulen utan att hitta svaren som ligger djupt inom oss.

Jag håller, med hjälp av en vän, på att rensa mitt rum från en negativ energi som tagit över och som verkar vara fäst vid mig. Det är en lång reningsprocess och energin är just nu vilande. Jag hoppas att få ha ett rent sovrum genom att pendla in positiv energi.
Mer
13 år 2 månader sedan #383251 av Skogsfinnen
Jag har nyligen blivit zen-bhuddist.

En religion där less is more.


Skogsfinnen
Mer
13 år 2 månader sedan #383282 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Den stora wicca-tråden.
Tarotkort är snöigt. Men det finns så många tolkningar av korten att det är svårt att ta dem på allvar.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • Frankie
  • Besökare
  • Besökare
13 år 1 månad sedan #383345 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Den stora wicca-tråden.
Bra tråd, Saari!

Wicca har hämtat delar från de traditioner som indianerna har... dvs att vörda jorden och dess jordandar och sånt.

Jag är 25% indian från min pappas sida så jag vet mycket om det.

/F :hjärta :)
Mer
13 år 1 månad sedan #383448 av Schism
Svar från Schism i ämnet Den stora wicca-tråden.
Osunt !

Lek inte med mörka krafter som inte leder någonstans mer än ner i fördärvet,
ni snärjer er själva med ocultism och österländsk new age trams !
Mer
13 år 1 månad sedan #383457 av Saari
Svar från Saari i ämnet Den stora wicca-tråden.
Det handlar ofta om positiva energier, och att ändra negativa energier till positiva. Det finns de som "leker med mörka krafter", men det är sällsynt.