Den stora wicca-tråden.

  • Frankie
  • Besökare
  • Besökare
13 år 1 månad sedan #383733 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Den stora wicca-tråden.
Håller med dig, Saari. Det finns flera som håller på med "vit" magi än de som håller på med svart sådan.
Jag har själv aldrig hållit på med vare sig svart eller vit magi!
Mer
13 år 1 månad sedan #383737 av Crusader
Svar från Crusader i ämnet Den stora wicca-tråden.
All magi som man gör för egen vinnings skull räknas som "svart" magi enligt många wiccans.

Det behöver inte betyda att dom som sysslar med "svart" magi konverserar med demoner eller satan eller andra mörka krafter.

Sen har dom lagen om karma som riktigt suger och begränsar många wiccans att skaffa sig ett bättre och intressantare liv ...




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Mer
13 år 1 månad sedan #383739 av Crusader
Svar från Crusader i ämnet Den stora wicca-tråden.

Saari skrev: Det handlar ofta om positiva energier, och att ändra negativa energier till positiva. Det finns de som "leker med mörka krafter", men det är sällsynt.



Nej Saari , det är vanligare än dom som sysslar med "vit" magi ....




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Mer
13 år 1 månad sedan #383805 av Saari
Svar från Saari i ämnet Den stora wicca-tråden.
Det står visst ord mot ord här, jag har inga siffror och inte du heller, men tanken med tråden är att framför allt diskutera vit magi och olika sätt att nå sitt inre jag som har svaren vi söker efter.
Mer
13 år 1 månad sedan #383974 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Den stora wicca-tråden.
Om det gör att du mår bättre är jag med. Men det värsta med den här typen av företeelser är att det kan väcka "andar som sover".

Hade en vän som höll på med sånt där och hamnade i ett fullständigt kaos. Hon blev så psykotisk att hon var inlagd i fyra månader och kom ut med hela arsenalen av meds.

Så ett varningens finger alltså. Om man redan är skör psykiskt så kan detta trigga igång mycket värre saker
Mer
13 år 1 månad sedan #384011 av Saari
Svar från Saari i ämnet Den stora wicca-tråden.
Självklart måste man veta vad man sysslar med. Man ska lita på sin intuition men också respektera det faktum att man lika mycket som att begrava andar också kan väcka dem. Det är därför jag hållit mig undan den formen av spiritualism, men har nu insett att det hjälper mig, är meditativt och kan skapa mycket gott för andra och för mig själv.