Den stora wicca-tråden.

Mer
13 år 2 månader sedan #384046 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Den stora wicca-tråden.
Upplever alltid att jag har onda andar nafsande mig i hälarna. Behöver kanske lite god påverkan?
Mer
13 år 2 månader sedan #384097 av Crusader
Svar från Crusader i ämnet Den stora wicca-tråden.

Saari skrev: Det pratas mycket om Gud och kristendom, men finns det några här som håller på med wicca eller saker som hör till ockultism? Till exempel pendel, tarotkort, schamanism, rökelser och stenar?

Själv håller jag på att återuppta mitt pendlande. jag finner det mycket meditativt. Har en vän som läser tarotkort för mig och jag håller själv på att lära mig läsa och känna korten. Det handlar inte om att ha kontakt med varken Gud eller djävulen utan att hitta svaren som ligger djupt inom oss.

Jag håller, med hjälp av en vän, på att rensa mitt rum från en negativ energi som tagit över och som verkar vara fäst vid mig. Det är en lång reningsprocess och energin är just nu vilande. Jag hoppas att få ha ett rent sovrum genom att pendla in positiv energi.


Är lite nyfiken på hur exakt ni "renar" (banishar) alla energier från ditt rum. Jag gör själv det minst 3-5 ggr i veckan på kvällarna, men jag gör det genom ritual. Är lite nyfiken också
hur exakt du "pendlar" in positiv energi i ditt rum.

Renar du även dig själv från negativ energi genom ritual bad och sen meditation och energi arbete ?

Måste även fråga om du är en sann "wiccan" eller om du bara har tagit magi delen från religionen.

Intressant tråd btw.




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Mer
13 år 2 månader sedan #384103 av Crusader
Svar från Crusader i ämnet Den stora wicca-tråden.

Saari skrev: Självklart måste man veta vad man sysslar med. Man ska lita på sin intuition men också respektera det faktum att man lika mycket som att begrava andar också kan väcka dem. Det är därför jag hållit mig undan den formen av spiritualism, men har nu insett att det hjälper mig, är meditativt och kan skapa mycket gott för andra och för mig själv.


Så fort man börjar syssla med "magi" och energi arbete får man räkna med att man drar på sig oönskade energier. Väldigt viktigt att man banishar ofta.




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Mer
13 år 2 månader sedan #384152 av Crusader
Svar från Crusader i ämnet Den stora wicca-tråden.
Hej har kollat min bokhylla och vill shara lite litteratur med er angående diverse ockulta grejer .

Har inte tagit med något "Satanistiskt" i boklistan (tror jag) eller alla "farliga" böcker ....

Har ungefär 550 - 600 occulta böcker så hör gärna av er om ni vill ha någon fördjupning i nåt ämne eller så.

Här kommer listan jag tycker ni ska kolla in :

Self Initiation into the Golden Dawn tradition - Chic cicero

The Golden Dawn - Israel Regardie

Aleister Crowley - The Book Of The Law

Aleister Crowley - Magick

True Magick - Amber K

See And Read The Aura - Ted Andrews

Green Witchcraft 1&2&3 - Moura

Practical Candle Burning Rituals - Raymond Buckland

Protection And Reversal Magick - Jason Miller

The Book Of The Sacred Magick Of Abramelin The Mage - S.L Macgregor Mathers

The Book Of Black Magick And Ceremonial Magick - Arthur Edward Waite

Liber Null & Psychonaut - Peter J Carroll

The Mystical Qabalah - Dion Fortune

The Voudon Gnostic Workbook - Michael Bertiaux

Astral Dynamics - Robert Bruce

Three Books Of Occult Philosophy - Henry Cornelius Agrippa

Bucklands Complete Book Of Witchcraft - Raymond Buckland

Works Of Darkness - E.A Koetting

Evoking Eternity - E.A Koetting

Baneful Magick - E.A Koetting

The Goeatia The Lesser Key Of Solomon The King - Mathers Samual Lidell Macgregor

The Book Of Magick Power - Newcomb

Condensed Chaos - Phil Hine

Initiation Into Hermetics - Franz Bardon

Aleister Crowley - The Book Of Lies

Necronomicon - Simon

Wicca A Guide For The Solitary Practitioner - Scott Cunningham

Modern Magick - Donald Michael Kraig

The Ancient Egyptian Book Of The Dead

Har ni läst dom här böckerna så har ni ganska gott underlag för att ge er in på magi och det occulta.


Kram Caain




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Mer
13 år 2 månader sedan #384172 av Saari
Svar från Saari i ämnet Den stora wicca-tråden.

Caain skrev: Är lite nyfiken på hur exakt ni "renar" (banishar) alla energier från ditt rum. Jag gör själv det minst 3-5 ggr i veckan på kvällarna, men jag gör det genom ritual. Är lite nyfiken också
hur exakt du "pendlar" in positiv energi i ditt rum.

Renar du även dig själv från negativ energi genom ritual bad och sen meditation och energi arbete ?

Måste även fråga om du är en sann "wiccan" eller om du bara har tagit magi delen från religionen.

Intressant tråd btw.


Nej, jag kallar mig inte för wiccan. Däremot utövar jag en del som kopplas till wicca.

Man kan pendla in god energi genom att först låta pendeln gå igenom rummet och fokusera på vad man frågar den. Svänger den fram och tillbaka känner den av den negativa energin och man kan själv styra pendeln så att den snurrar motsols och därmed föra in positiv energi i rummet, den energi man har i sig själv. Jag tänder rökelser varje kväll, antingen kanel- eller vaniljdoft och har också en sten som är formad som en grotta för att den ska dra till sig och förvara de negativa energierna.

Hur ser din ritual ut för att rena ditt rum?
Mer
13 år 2 månader sedan #384215 av Crusader
Svar från Crusader i ämnet Den stora wicca-tråden.
Kör med Golden Dawns ritualer, funkat väldigt effektivt för mig. Har en ritual som jag själv har kommit på som också funkar. Groundar mig själv ocskå minst 1 gång
per dag.

Ta rituella bad Saari , väldigt effektivt om du vill rena dig från oönskad energi.

Kram Caain




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.