Antisemitism i Malmö

Mer
12 år 7 månader sedan #427545 av tekopp
Svar från tekopp i ämnet Antisemitism i Malmö

zoegas skrev: .. Vad är det för avatar du har? Det liknar en julgran med en skivstång.


Det är mitt sumeriska sigill.

Heja Karl XII!
  • Lack
  • Besökare
  • Besökare
12 år 7 månader sedan #427602 av Lack
Svar från Lack i ämnet Hat i Malmö
Vad man måste förstå med muslimerna i malmö är att dom inte har integererats ordentligt. man borde för det första inte ha låtit dem stanna i malmö utan spridit ut dom i hela sverige och då inte i ghetton.

Hur ska du kunna gå vidare med ditt krigs/svält härjade liv om du bor i en tvåa i rosengård med hela din familj som består av 7 personer till.

Dessutom får du gå i en grundskola där färre än hälften är behöriga till gymnaiset.

Jag menar inte med integration att dom måste konvertera till kristendom eller tala svenska hemma.

Men detta är sverige och om jag var personalchef hade jag inte anställt folk som inte kunde svenska och jag tror fler personalansvariga håller med.

kram
Mer
12 år 7 månader sedan #427660 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet Hat i Malmö

Lack skrev: Vad man måste förstå med muslimerna i malmö är att dom inte har integererats ordentligt. man borde för det första inte ha låtit dem stanna i malmö utan spridit ut dom i hela sverige och då inte i ghetton.

Hur ska du kunna gå vidare med ditt krigs/svält härjade liv om du bor i en tvåa i rosengård med hela din familj som består av 7 personer till.

Dessutom får du gå i en grundskola där färre än hälften är behöriga till gymnaiset.

Jag menar inte med integration att dom måste konvertera till kristendom eller tala svenska hemma.

Men detta är sverige och om jag var personalchef hade jag inte anställt folk som inte kunde svenska och jag tror fler personalansvariga håller med.

kram



Det tragiska är att dom kommer hit och får bidrag och sedan skickar dom mejl till sina kompisar nere i deras land o säger åt dom att komma hit för att man kan få bidrag så slutar det med katastrof. Det hade vorit bättre om bidrag är bara temporärt tills man kan arbeta och endast dom med rejäla starka sjukdomar kan få tag på permanent bidrag. :fiol
Mer
12 år 7 månader sedan #427661 av björk
Svar från björk i ämnet Hat i Malmö
har du hakat upp dej på bidrag grabben. :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol :fiol
Mer
12 år 7 månader sedan #427662 av björk
Svar från björk i ämnet Hat i Malmö
Rent nonsens prat för övrigt.
  • Lack
  • Besökare
  • Besökare
12 år 7 månader sedan #427763 av Lack
Svar från Lack i ämnet Hat i Malmö
Det där med bidrag, jag vet inte, men jag tror att om dom integrerades bättre så skulle dom inte vilja leva av bidrag ändå dom som gör det, det är ju inte direkt något lyxliv man lever på socialbidrag.

Men ta mig inte fel det finns många jag träffat i malmö som trots att dom bor i ghetton ändå har jobb och många egna företag och därför inte lever av bidrag.

En anna grej är att jag en period hade en arbetsledare som hade arbetat som syslöjdslärare på rosengårdsskolan.

Min fråga blev ju att tjejerna måste ha varit duktiga på att sy?... vissta kanske lite fördomsfullt av mig att tro att man tex återanvänder allt lump (gamalt tyg) i arabvärlden.

oavsett vad så blev svaret blankt nej, "deras föräldrar hade det för tjärvt och var fortfande rädda efter vad som hänt dom i deras hemländer, så dom lärde sina barn inget hemma" citat

kram