Antisemitism i Malmö

Mer
12 år 9 månader sedan #416485 av Geta
Svar från Geta i ämnet Antisemitism i Malmö
Islam, Judendomen och Kristendomen har samma ursprung, från Abraham.
Mer
12 år 9 månader sedan #416497 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Antisemitism i Malmö
Glöm inte, vi är alla på samma planet och kan inte själva ta oss härifrån! Kan vi inte hålla sams kan icke vi bestå, utan det är ute med oss! Vi sitter i samma båt och hur det än är måste vi samarbeta för att så många som möjligt skall ha en möjlighet att överleva,

Var och en blir salig på sin tro, som min mor sade och om en muslim eller jude eller kristen eller... lever efter sin lära vad det ordet säger, så blir vi alla fredsskapande varelser som inte vill varandra ont!

Vi måste för att överleva allihop ta till årorna för att båten skall komma i hamn! Den ene klarar sig inte utan den andre och slåss vi går vi under!

Det ger sig hur det går, men som någon bok säger, Den som tar till svärd skall med svärd förgöras, bara det att det blir klappjakt på den som tar till vapen och det blir katten på råttan råttan på repet osv.

Det ända som gäller är LÄGG NED VAPNEN!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 9 månader sedan #416522 av björk
Svar från björk i ämnet Antisemitism i Malmö
jag vet i ärlig uppriktig mening inte riktigt va de står för om jag skall va ärlig ! :hjärta :hjärta :hjärta
Mer
12 år 8 månader sedan #420651 av Jesus/magnus
Svar från Jesus/magnus i ämnet himmelens Gud

Geta skrev: Islam, Judendomen och Kristendomen har samma ursprung, från Abraham.


Sant!

"och ditt folk skall bli talrikt som stjärnorna"

och vi, ALLA FOLK!, är hebreér från första början, sen spreds allesammans ut över jorden, och de flesta har en Tro på Himmelens Gud ;)

då menar jag hinduerna (Vishnu, krishna m.fl avatarer) islams folk (Allah, Issa, Rasullah) och judarna tror på Gud Fadern, Abba Fader, Herren Sebaot, de kristna tror på Gud Fadern, Abba Fader, Herren Sebaot, Jesus och Helige Ande. :hjärta

John 8:31-32.
Mer
12 år 8 månader sedan #420743 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Antisemitism i Malmö

tekopp skrev: canuteocean.blogspot.com/2010/09/islam-a...ion-byggd-pa-en.html

Här är en till hatblogg: imittsverige.blogspot.com/

Det finns massor utav dem, de plockar artiklar från höger och vänster och bygger en kontext som inte finns. Allt för att vrida slötänkta människor till höger.

.. Vad är det för avatar du har? Det liknar en julgran med en skivstång.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
12 år 7 månader sedan #427544 av tekopp
Svar från tekopp i ämnet Antisemitism i Malmö

Geta skrev: Islam, Judendomen och Kristendomen har samma ursprung, från Abraham.


Jo men Islam har vänt upp och ner på mycket. Det är verkligen mycket som inte är trevligt med Islam.

Dessa tre religioner är någorlunda kompatibla även om de har distinkta skillnader:

Antik egyptisk
Judendom
Kristendom

Hundarna i uppenbarelseboken som inte är välkomna i den heliga staden är inte så svårt att gissa vilka de är.

Heja Karl XII!