Nano-SIM med talvärde 666

Mer
11 år 10 månader sedan #489032 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Nano-SIM med talvärde 666
Man ska vara försiktig med att tro på tecken.

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 10 månader sedan #489039 av Melun
Svar från Melun i ämnet Nano-SIM med talvärde 666

Isa-Alise skrev: Jag har bott i New York några år. En dag såg jag en byggnad som hade nummer 666 på Manhattan. Det tyckte jag var chockerande då. Tror det var ett av husen vid Times Square. Jag tyckte att man borde ha hoppat över det numret precis som man hoppar över rum 13 på hotel. Numera är jag inte lika känslig för sådana saker, men i psykosen var allt en kamp på gott och ont och siffror fick stor betydelse.


Jag tror att jag har hört talas om det. Några som var intresserade av det talet har visst köpt byggnaden?! Och det menar jag är faran. Att några människor försöker göra nåt av talvärdet.
Mer
11 år 10 månader sedan #489278 av Utomjordingen
För mig är 666 på riktigt för jag har haft en tid i mitt liv där jag har varit med om nån slags pentagram liknande upplevelse. Som en gång i tiden så var jag med om 666 väldigt mycket. Jag fick könummerlapp nummer 666, sedan strax efter så fick jag en räkning som kostade 666 kronor, inte långt efter det så upptäckte jag att jag hade 666 kronor kvar på kontot och inte långt efter det heller så skulle jag hyra en film och då hade det just kommit en ny film som heter 666. Sen en sak till med 666 skulle jag vilja berätta om som jag har varit med om… men det är för stort för mig… en annan dag kanske. I alla fall, jag tar siffran 666 på fullt allvar men försöker samtidigt lite att skämta bort det. Ni vet väl annars att Vita Huset är uppbyggt efter pentagram. Alltså, det fanns en plan redan då på den tiden hur/var det huset skulle ha sin plats.
Mer
11 år 10 månader sedan #489281 av Geta
Svar från Geta i ämnet Nano-SIM med talvärde 666
När man är psykotisk brukar de mest häpnadsväckande sammanträffanden hända.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 10 månader sedan #489283 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Nano-SIM med talvärde 666
ondskan och godheten är ett kärt ämne, att käfta om. Därför kanske ondskan borde lyftas fram mer, för att den avslöjar fort sina intentioner. Konflikter är det oftast den som är mest motiverad till ngt specifikt, som utlöser då att ngn oskyldig drabbas. Men sedan säger dem att ondska är egoistiskt, men en sådan här strid klarar man inte själv. 666 är det andra som har råkat ut för, men samtidigt så kan det analyseras som ett s.k populärt sifferkombination, som är vanligt förekommande pga av folks inneboende reflektion kring hur otur förekommer. Otur vill många förknippa med ondska.

Vars är världen på väg?
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1224991 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Nano-SIM med talvärde 666
jag får inte 4FF till 666 alls. ok om det hade varit FFF, men "4FF"??