Exorcism... är detta normalt?

Mer
11 år 8 månader sedan #514152 av Zoidar
Visst finns andar. Bibeln berättar ju på flera ställen hur Jesus driver ut andar. En sjukdom kan vara orsakad av en ande, det är tydligt i bibeln.

"När de sedan kom till folket, gick en man fram till Jesus, föll på knä för honom och sade: "Herre, förbarma dig över min son! Han är månadssjuk och plågas svårt. Ofta faller han i elden och ofta i vattnet. Jag förde honom till dina lärjungar, men de kunde inte bota honom." Jesus svarade: "Du fördärvade släkte som inte vill tro! Hur länge skall jag vara hos er? Hur länge skall jag stå ut med er? För honom till mig!" Och Jesus talade strängt till den onde anden, och den for ut ur honom. Från det ögonblicket var pojken botad." /Matt 17:14-18

Anchored in Christ ✟

  • Frankie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
11 år 8 månader sedan #514154 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Exorcism... är detta normalt?
*spyr ärtsoppa och snurrar huvudet 90 grader om*
  • Frankie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
11 år 8 månader sedan #514155 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Exorcism... är detta normalt?
Ugh. Ni tål fan inte skämt.... suck.
Mer
11 år 8 månader sedan #514156 av Zoidar

Frankie skrev: *spyr ärtsoppa och snurrar huvudet 90 grader om*


Det var kanske inte det klokaste din farmor kunde göra att ta dig till en exorcist. Jag tvivlar på att det fungerar på det sättet som katolska kyrkan praktiserar det också.

Pastor Veli Sergei berättade en gång att det var en kvinna som hade problem med ångest. Veli upplevde att hon hade en ande och bad för henne och då var det som det gick ett tjut upp genom halsen och ut ur munnen och det poppade till och all ångest försvann. Såg detta på TV för kanske 10 år sedan. Men jag tror INTE att de flesta sjukdomar orsakas av andar.

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 8 månader sedan #514157 av Isa-Alise
När jag blev inlagd första gången tog familjen mig till en präst som försökte driva ut onda andar - smörjde mig med olja och bad över mig, mm. Detta botade dock inte psykosen.

Sen har jag fått förbön som faktiskt fungerade en gång mot en riktigt besvärlig hallucination. Den gången gick den faktiskt över av förbönen.
Mer
11 år 8 månader sedan #514158 av Tikki
I Italien bedrivs exorcism.
En del tom offentligt, så att folk kan komma och titta.
:rolleyes: