Om bön

Mer
10 år 7 månader sedan #614298 av Zoidar
Om bön skapades av Zoidar
Jag var på ett bönemöte i onsdags. Han som höll bönemötet han sa att när vi ber kan vi be på ett mycket enkelt sätt. Vi behöver inte be långa böner, eller pumpa upp vår tro. Jag tog till mig det han sa. Jag har ibland känt mig tyngd i mina böner, att jag kämpar när jag ber. Det här med att vara enkel, ärlig, och lämna allt som har med prestation bakom sig, gör det hela mycket lättare. Ibland har det känts som jag försöker övertala Gud om att han ska göra något, och det blir bara fel. Gud går ju inte övertala. Vad skönt att jag bara får vara mig själv, komma som jag är med alla mina brister, och be utan ritualer, eller känsla av prestation, bara säga vad som är på mitt hjärta, utan att krångla till det. Gud hör minsta suck.

[youtube:r9nz7h0n]7OmjJC83qUw[/youtube:r9nz7h0n]

Anchored in Christ ✟

Mer
10 år 4 månader sedan #634691 av Melun
Svar från Melun i ämnet Om bön
Har du provat att ställa dig själv och hela ditt liv till förfogande åt Gud? Utan förbehåll och verkligen menat det utan tvivel? Med hela ditt hjärta, oavsett vad?
Mer
10 år 4 månader sedan #634698 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Om bön
Ja. Det slutade med att jag blev icke troende och i förlängningen ateist.....för jag fick inte på något som helst svar på den tjänst jag gjorde.........inte som jag ville i alla fall.
Mer
10 år 4 månader sedan #634701 av saara
Svar från saara i ämnet Om bön
Gud låt din vilja ske i mitt liv och inte min egen vilja. :hjärta
Mer
10 år 4 månader sedan #634741 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Om bön
Vad är bön till för?
Mer
10 år 4 månader sedan #634745 av Ready
Svar från Ready i ämnet Om bön

Melun skrev: Har du provat att ställa dig själv och hela ditt liv till förfogande åt Gud? Utan förbehåll och verkligen menat det utan tvivel? Med hela ditt hjärta, oavsett vad?


Jo, men vad innebär det att ställa sig till förfogande? Vad ska man göra?