Om bön

Mer
10 år 4 månader sedan #634777 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Om bön
Melun,

Tvivlar på att någon kristen kan ta en till frälning. Är det inte något man blir när man själv vänder sig till Gud? Jag blev frälst på egen hand. Gick inte ens till kyrkan eller läste bibeln.

Anchored in Christ ✟

Mer
10 år 4 månader sedan #634778 av Ready
Svar från Ready i ämnet Om bön
Vända sig till gud kan jag förstå, men inte att det skulle ha en koppling till det som står i Bibeln.
Mer
10 år 4 månader sedan #634781 av Melun
Svar från Melun i ämnet Om bön

zoidar skrev: Tvivlar på att någon kristen kan ta en till frälning. Är det inte något man blir när man själv vänder sig till Gud? Jag blev frälst på egen hand. Gick inte ens till kyrkan eller läste bibeln.


Nej, frälsningen är att födas in i en gemenskap. Man måste låta nån döpa en i vatten. Och sen måste man få Gud att döpa en i Anden. Det går också att göra tvärtom att man blir döpt i Anden och sedan i vatten. Det måste ske av genuint kristna.
Mer
10 år 4 månader sedan #634785 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Om bön
@melun: Nej, man behöver inte vara döpt i anden för att vara frälst. När man blir frälst föds man in i gemenskapen med alla andra frälsta. Men man behöver ingen annan för att bli frälst. Det är mellan dig och Gud.

@ready: Tror det handlar om att omvända sig, att inte längre vilja leva för sig själv, utan man vill att Jesus ska bli ens Herre. När jag blev frälst bekände jag att Jesus dött för våra synder och jag ville verkligen ge Gud mitt liv, och Gud svarade på bönen.

Anchored in Christ ✟

Mer
10 år 4 månader sedan #634788 av Melun
Svar från Melun i ämnet Om bön
Att omvända sig är att låta döpa sig i vatten. Andedopet kan ges genom handpåläggning och bön.
Mer
10 år 4 månader sedan #634789 av saara
Svar från saara i ämnet Om bön

Amandara skrev: men jag undrar.... hur ska man kunna särskilja guds och guds änglars röster från psykosens röster och önskningar??????? för mig är allting psykos.....


Menar du att allt du upplever i livet är psykos? Du har inte helt tappat kontakten med verkligheten tycker jag.
Jag tror att Gud kan möta en mänska mitt i en psykos och hjälpa henne igenom den också. Hur han skall hjälpa just dig kan jag inte veta för han möter varje mänska på ett personligt sätt.