Om bön

Mer
10 år 4 månader sedan #635215 av jedidja
Svar från jedidja i ämnet Om bön

Melun skrev:

zoidar skrev: Tvivlar på att någon kristen kan ta en till frälning. Är det inte något man blir när man själv vänder sig till Gud? Jag blev frälst på egen hand. Gick inte ens till kyrkan eller läste bibeln.


Nej, frälsningen är att födas in i en gemenskap. Man måste låta nån döpa en i vatten. Och sen måste man få Gud att döpa en i Anden. Det går också att göra tvärtom att man blir döpt i Anden och sedan i vatten. Det måste ske av genuint kristna.


Zoidar har helt rätt man behöver absolut ingen kyrka för där huserar ingen Gud ändå apg 17:23-25

23 När jag har gått omkring och sett era gudabilder, har jag nämligen också funnit ett altare med inskriften: Åt en okänd gud. Vad ni alltså tillber utan att känna, det predikar jag för er.
24 Gud är den som har skapat världen och allt som är i den. Han som är Herre över himmel och jord bor inte i tempel som är gjorda av människohand.
25 Inte heller låter han betjäna sig av människohänder som om han behövde något, han som åt alla ger liv och anda och allt Amen

Kristna lever i en tro som är ett förvanskat budskap från Jesus och de har inget med hans lära att göra, de tror de är så frälsta men de har alla fallit för den Fariseèiska och Skriftlärde surdegen Jesus varnade för så jag bara skrattar genuint kristna hehehe Matt 7:21-23

21 Inte skall var och en som säger Herre, Herre till mig komma in i himmelriket, utan den som gör min himmelske Faders vilja.
22 Många skall säga till mig på den dagen: Herre, Herre, har vi inte profeterat med hjälp av ditt namn*och med hjälp av ditt namn drivit ut onda andar och med hjälp av ditt namn gjort många kraftgärningar?
23 Men då skall jag säga dem sanningen: Jag har aldrig känt er. Gå bort ifrån mig, ni laglösa Amen

Ha en god fortsättning på nya året
Mer
10 år 4 månader sedan #635299 av saara
Svar från saara i ämnet Om bön
Ready. Du menar visst att du troligen fick bönesvar. Gud brukar svara snabbt då någon med uppriktigt hjärta ber att Han skall bevisa att Han finns.
Han vill ha kontakt med oss mänskor och han har lovat att om vi söker honom så skall vi finna honom. :)
Jag har bett för dig att Gud skall bevisa för dig att han finns.
Mer
10 år 4 månader sedan #635300 av saara
Svar från saara i ämnet Om bön
jedidja,om du menar att alla kristna lever i en tro som är ett förvanskat budskap från Jesus så stämmer inte ditt påstående.
Tänker du att bara du lever rätt?
Mer
10 år 4 månader sedan #635311 av jedidja
Svar från jedidja i ämnet Om bön
saara,
Ursäkta om du missuppfattade mig men vad jag menar är att kristna är oftast som du beskriver mig, att vara de enda som har rätt. Men jag har inte tänkt och gå in på var de har gått vilse men jag låter dom vara i sin villfarelse men man kan ju varna andra för dem. Som sagt va diakoner präster biskopar och ärkebiskopar är bara ulvar i fårakläder Jesus varnade för.

Så missuppfatta mig rätt denna gången :D
Mer
10 år 4 månader sedan #635327 av saara
Svar från saara i ämnet Om bön
Okej. Kan inte säga mer än så. Är trött i kväll så du får vara nöjd med det svaret. :)
Mer
10 år 4 månader sedan #635345 av jedidja
Svar från jedidja i ämnet Om bön
Sov så gott och fortsatt gott nytt :kram