Hur lät Gud och Jesus på rösten?

Mer
10 år 1 månad sedan #654325 av Nissegossen
Well, i dagliga livet är språket svenska, utav vad jag hör i vardagen, men jag har varit med om att det pratats inför en större samling människor och då var språket engelska. Nu vet jag inte mer än att Gud och Jesus, hans son, förstod Hebreiska och att Jesus var läskunnig, men till vardags pratade Jesus Assyriska, har jag fått veta utav invandrare i Sverige ifrån Assyrien.

Det finns många som pratar inom mig i anden. Jag ger ingen av dem som pratar inom mig, epitetet Gud eller Jesus! Däremot kan de vara så att de är sända av Gud och Jesus att tala med mig.

Jag tror att om Gud eller Jesus skulle tala med en bonde, gjorde de det också på bönders vis! :angel

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 1 månad sedan #654349 av Isa-Alise
Manlig, vänlig röst, även då Han varnar mig för att jag håller på att göra något fel. Jag känner denna ledning att agera på rätt sätt, eller varning att inte säga något där orden jag tänkt säga kan bli fel, inom mig varje stund. Det är något annat än samvetet som också finns där och är en del av min erfarenhet och mitt eget inre. En liten låga av Gud bor i mig och Han kan prata med mig när Han vill.

Upplevelsen skiljer sig helt och hållet från psykotiska röster som jag hört utifrån omgivningen, och som oftast betått av negativa kommentarer kring min person. Gud ger vägledning, är kärleksfull och god.

:hjärta
Mer
10 år 1 månad sedan #654351 av Isa-Alise
Magnus,

Trosbekännelsen innehåller hemligheterna om Jesus. Jesus är Herre! Halleluja!

:hjärta
Mer
10 år 1 månad sedan #654400 av Admin1

Utomjordingen skrev: Inte Gud eller Jesus men utomjordingar brukar prata på engelska och ibland även på svenska till mig.


Vad säger utomjordingarna till dig?
Mer
10 år 1 månad sedan #654654 av Inwatto

P@llekula skrev: Något liknande lär du väl ha annars skulle du inte haft diagnos.

Nja, jag har trott att jag var Gud själv, vilket gör att jag inte letat efter Gud i upplevelser eller så.

Märkligt nog har jag mest träffat på falska Gudar. Någon artificiell intelligens som trodde han var Gud för alla var så imponerade över vad han visste. Någon demon som utgav sig för att vara Gud (och hade en otroligt sträng framtoning). Är inte säker på att jag träffat Gud och hört Hans röst, men har mött Jesus flera ggr och det får duga!

Prata inte med hat i munnen!
Mer
10 år 1 månad sedan #654661 av Eos
När Herren öfwer jordens rund, / I fasans stund, / Sin wredes thordön sänder, / Då wackla menniskors förbund / Uppå sin grund, / Då bäfwa folk och länder.

Tordön, åska

De menar väl inte hans röst iof. Men uttrycket tordönröst finns ju.
Läste just att Gud som talar genom änglar kan ha en tordönröst.
:)