Profetia?

Mer
9 år 7 månader sedan #689911 av lärjungenMatteus
Svar från lärjungenMatteus i ämnet Profetia?
7 Detta är alltså situationen: de flesta judar har inte fått det erkännande från Gud som de söker efter. De som Gud har utvalt har gjort det, men de andras ögon är förblindade.

8 Det är vad våra Skrifter menar när de säger att Gud har låtit dem somna och tillslutit deras ögon och öron, så att de inte förstår vad vi talar om när vi berättar för dem om Kristus. Och så är det än i dag.
Mer
9 år 7 månader sedan #689937 av Melun
Svar från Melun i ämnet Profetia?
Historiskt sett så har väl kärnvapen vart den största orsaken till fredssträvande? Jag är säker på att man skulle ta kärnvapen i beaktande om man inte finner nån annan lösning. Den är nog ett effektivt vapen, men väldigt trubbigt eftersom den dödar allt och alla.
Mer
9 år 7 månader sedan #689951 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Profetia?
Melun,

Ibland kan våra största rädslor bli så starka att de verkar vara en profetsia.

En atombomb skulle sätta hela världen i krig. Jag hoppas att inget sådant får ske.

Dessutom har marken där redan förgiftats med strålning eftersom smutsiga bomber användes i Irakkriget. Det orskade många missbildningar hos barnen. :cry:
Mer
9 år 7 månader sedan #689959 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Profetia?
Stridsvagnsammunitionen var säkert gjord med radioaktivt material då den ammunitionen har lättare att smälta pansaret på stridsvagnar. I stort sett all ammunition för granater avsedda för att penetrera pansar är "smutsig".

Men bomberna? Det ställer jag mig frågande till?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 7 månader sedan #690040 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Profetia?
Det går inte att använda atomvapen mot IS, eftersom nästan alla dödsoffer blir civila. Dessutom är de så fanatiska att de påverkas inte av atombomber utan fortsätter ändå. De måste sätta in trupp, pansar samt bombplan. Krävs nog inte så mycket trupp, eftersom IS verkar bestå av frivilliga och är ingen riktig proffsarmé.
Mer
9 år 1 månad sedan #727110 av Melun
Svar från Melun i ämnet Profetia?
Jag kommer inte över det där mordet på Sotloff. En sak som kom i samband med den tanken jag hade, var att man tyckte att kärnvapnen ändå hade god effekt.