Spöken och kristen tro?

Mer
8 år 7 månader sedan #773661 av Jesus/magnus

Vilja skrev: Nu kommer jag låta som Thomas Di Leva på ecstasy och vara flummig som fan men jag är påtänd som fan så ni får leva med det och försöka förstå mina tankar. Jag hoppas det finns spöken/andar för hela idén tycker jag är fin. Idén att en människa som dött men som på något sätt stannar kvar för den var inte färdig eller klar i livet och har helt enkelt unfinished business och behöver ett avslut och hjälp av oss kvarlevande för att finna frid är helt enkelt bara vacker. Däremot tanken på demoner och onda andar finns inte på kartan hos mig. Jag tror att när dessa andar "hemsöker" oss, alltså försöker få våran uppmärksamhet och hjälp så har deras tillvägagångssätt uppfattats som hotfulla och ja, läskigt. Människan är en rädd varelse och skräms av allt mystiskt och oförklarligt. Det finns inget gott och ont. Diktomin av det goda och det onda uppfattas av ditt "medvetna" sinne medans ditt undermetvetna vet att det inte finns något gott och ont, du är inte skild från någon känd livsform i universum; som är evigt. Det faktum att man ofta känner sig som en separat varelse är en illusion eftersom det inte är möjligt föt dig att existera utan din källa. Ju längre du är från din källa och källan till allt liv - desto mer är du omgiven av illusionen (som du kallar Det Onda). Ditt medvetande som alltid frågar otaliga frågor, som alltid dömer, som försöker sätta etikett på saker och som försöker förstå abstrakta termer genom att identifiera dem med någon form av fysisk form, kommer inte vara nöjd med något svar så länge du inte stänger dina fysiska ögon och ser igenom ditt andliga, tredje öga.


high high high, low low low^^
för å va påtänd hade du ett sammanhängande kompendium. jag vet att vi är/har varit i helvetet, det är som ett fältsjukhus, bortanför alla strider och lidande som händer på jorden.
men! ja gillade ditt flum.
dileva lever sitt liv i måln och shöna sagor om tomtarnas aftonbön.^^ han är en fin kille.
iallafall, iom att du vatt med om otaliga grejjer i det occulta och sånt, så ere intressant att läsa dina upplevelser.

jag gillar också hinduismen, speciellt krishna. jag tror krishna är en avatar för Jesus?
läs om du får tag i den, metallboken med mjuka metallsidor.
" hindu krishna veda '. heter den. jehovasvittnen har funnit den för x antal år sen, och nu har en kille den som heter janne.
eh... tror jag.
iallafall, du har nåt. det gillar jag.
Jesus/magnus

John 8:31-32.
Mer
8 år 7 månader sedan #773818 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Spöken och kristen tro?

P@llekula skrev:

MsTibbs skrev: Spöken kanske är hallucinationer i grupp?

kan du inte berätta vad det är du sett istället?


Har sista två veckorna sett halvtransparanta personer, men som försvinner när jag fokuserar ögonen på dem. Mänskliga, men ändå inte, skepnader. De är också förvridna i speglar och i glasrutor. Otäcka monster i människoskepnader. Jag hör steg som springer allt snabbare mot mig, men när jag vänder mig om finns ingen där.
Mer
5 år 7 månader sedan #1091215 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Spöken och kristen tro?
Tror egentligen inte på spöken, men inatt drömde jag att jag såg en halvgenomskinlig man som stod ganska nära mig och riktade något som såg ut som ett vapen mot mig. Jag föste undan det med handen och petade på den halvgenomskinliga mannens axel, men handen gick rakt igenom som om det vore rök.

Det, som jag trodde var ett vapen, var en megafon. Han kunde hålla den mot sin mun och säga något och då hörde jag det.

Tyvärr slutade drömmen där. Jag fick aldrig svar på vad han ville. Men, det var intressant att han kunde hålla i en megafon som vi båda kunde ta på, fastän han egentligen kom från en annan dimension. Jag befann mig ju också i drömmarnas dimension, kanske en annan än de tre vi kan se.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1091217 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Spöken och kristen tro?
Spöken kanske är ett naturfenomen vi inte än känner till. Det kan också vara så att vissa människor har en "hallucinativ" personlighet och kan se saker som inte egentligen "finns". Under psykos upplever vi också ofta saker som sanna som inte är sanna.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 7 månader sedan by Zoidar.