Spöken och kristen tro?

Mer
8 år 7 månader sedan #773394 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Spöken och kristen tro?
Jag kan se två olika alternativ. Antingen är det döda som besöker oss som spöken. Då att de är spöken tills de kommer stå inför Gud, precis som alla andra ska stå inför Gud. Eller så är det andar/demoner som vill lura oss att tro att det är våra döda som besöker oss.

Anchored in Christ ✟

Mer
8 år 7 månader sedan #773395 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Spöken och kristen tro?
Oavsett vad det nu är så är det i mitt tycke bäst att ta avstånd från allt sådant. Skulle man drabbas så tänker jag att man får söka hjälp hos Herren.

Anchored in Christ ✟

Mer
8 år 7 månader sedan #773407 av Vilja
Svar från Vilja i ämnet Spöken och kristen tro?
Nu kommer jag låta som Thomas Di Leva på ecstasy och vara flummig som fan men jag är påtänd som fan så ni får leva med det och försöka förstå mina tankar. Jag hoppas det finns spöken/andar för hela idén tycker jag är fin. Idén att en människa som dött men som på något sätt stannar kvar för den var inte färdig eller klar i livet och har helt enkelt unfinished business och behöver ett avslut och hjälp av oss kvarlevande för att finna frid är helt enkelt bara vacker. Däremot tanken på demoner och onda andar finns inte på kartan hos mig. Jag tror att när dessa andar "hemsöker" oss, alltså försöker få våran uppmärksamhet och hjälp så har deras tillvägagångssätt uppfattats som hotfulla och ja, läskigt. Människan är en rädd varelse och skräms av allt mystiskt och oförklarligt. Det finns inget gott och ont. Diktomin av det goda och det onda uppfattas av ditt "medvetna" sinne medans ditt undermetvetna vet att det inte finns något gott och ont, du är inte skild från någon känd livsform i universum; som är evigt. Det faktum att man ofta känner sig som en separat varelse är en illusion eftersom det inte är möjligt föt dig att existera utan din källa. Ju längre du är från din källa och källan till allt liv - desto mer är du omgiven av illusionen (som du kallar Det Onda). Ditt medvetande som alltid frågar otaliga frågor, som alltid dömer, som försöker sätta etikett på saker och som försöker förstå abstrakta termer genom att identifiera dem med någon form av fysisk form, kommer inte vara nöjd med något svar så länge du inte stänger dina fysiska ögon och ser igenom ditt andliga, tredje öga.
Mer
8 år 7 månader sedan #773627 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Spöken och kristen tro?
Tekniskt sätt är Jesus ett spöke.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
8 år 7 månader sedan #773628 av Erasee
Svar från Erasee i ämnet Spöken och kristen tro?
Det kan finnas spöken, fast vad är dom gjorda av?: Hade det funnits spöken som var gjorda av ett energifält eller magnetiskt fält så hade väl dom laddats ut efter en tid och dvs existerat i en begränsad tid...
Man kan kolla in spökfilmer på youtube som ser äkta ut....
:tänk
Mer
8 år 7 månader sedan #773646 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Spöken och kristen tro?
Spöken kanske är hallucinationer i grupp?