Reinkarnation

Mer
6 år 2 månader sedan #1023914 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Reinkarnation
Aber Hitler trank nichts und aß kein Fleisch
Mer
6 år 2 månader sedan #1023915 av memphis
Svar från memphis i ämnet Reinkarnation
Jag tror på reinkarnation för det förklarar en del saker som inte har en förklaring annars tycker jag. Jag hade t ex drömmar när jag var ca 4 år, som en 4-åring bara inte kan ha. Och andra saker också baserar jag det på.
Mer
6 år 2 månader sedan #1023918 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Reinkarnation
Jag tror reinkarnation kan finnas en kortare tid, men hade det varit "evig sanning" skulle Jesus sagt något om det när Han levde. Tror man att man kommer att återfödas, kanske det inte gäller längre...

Själv har jag inga som helst tankar åt att jag skulle levat tidigare. Har bara levt ett liv och det är detta. Räknar inte med att få fler.

Träffade en gång en demon som jag trodde var Al-lah. Såg honom som en person med en mantel med många namn. Tror det var hans olika liv. Återfödd om och om igen för att bli klok. Han var grymt chockad över att jag kunnat nå honom; jag som bara levt ett liv.

En egyptisk ande som vi diskuterat om här på Viska kallas Ambres. Han sägs ha levt många liv. Så, det finns flera exempel på reinkarnation.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
6 år 2 månader sedan #1023921 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Reinkarnation
Fantasio, om nu reinkarnation är sann, varför skulle du just varit Hitler, hur stor är den chansen? Väl mer sannolikt att du i så fall varit en småtjuv eller något?

Anchored in Christ ✟

Mer
6 år 2 månader sedan #1023923 av Geta
Svar från Geta i ämnet Reinkarnation
Det har jag också undrat över. Varför påstår de som är återfödda att de har varit så ovanliga personer i föregående liv. Varför har de inte bara varit en vanlig grå människa?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
6 år 2 månader sedan #1023929 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Reinkarnation
Jag förstår er skepticism. Jag är lite förmer än andra, jag är utvald, så enkelt är det.