Reinkarnation

Mer
4 år 3 månader sedan #1222413 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Reinkarnation
Jag har haft minnen om att jag levde som en impala i mitt förra liv. Kan det stämma? Jag blev då 10 år gammal och vid min död ville jag återfödas som en människa.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 2 månader sedan #1228402 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Reinkarnation
Frågan är om man kan välja om man vill återfödas som pojke eller flicka. Och om man får välja folkslag och födelseplats. Jag vet inte vad jag ska tro.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228404 av memphis
Svar från memphis i ämnet Reinkarnation
Som jag har läst och förstått skrifterna, Fantasio, får man inte välja sin återfödelse. Utan de val man har gör man medan man är i livet. Sen tar karma-vinden över och blåser in en, i ens nästa liv.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 2 månader sedan #1228405 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Reinkarnation
Är det buddhism, Memphis?
Mer
4 år 2 månader sedan #1228407 av memphis
Svar från memphis i ämnet Reinkarnation
Ja det är det Fantasio. Det är i buddhistiska skrifter jag läst om karma-vinden.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228449 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Reinkarnation

PsychoWard skrev: Satan lär ha gjort så med Cain innan han tog livet av Abel , visade i en syn eller berättade..

för inte visste Cain hur man mördade.



Cain odlade Abel var herde Gud såg till Abel men inte Cain gissar de åt kött som djuren hade, de var alltså inte omedvetna om att äta kött från djur de slaktat. I och med det visste de hur man dödar ett djur, vilket Cain måste ha fattat när han dödade Abel med en sten

Som Jesus sade allt kött är hö.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum