Frälst

Mer
5 år 7 månader sedan #1089270 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Frälst
Gud är i grunden god men religion utmålar gud som ond.
Mer
5 år 7 månader sedan #1089271 av Crusader
Svar från Crusader i ämnet Frälst

Inwatto skrev: Jag vet inte om det här hjälper dig:

Kristna anser att intellektet mm kommer av att vi är skapade till Guds avbild, inte att det kommer från Lucifer.

Dessutom är det så att Lucifer också är skapad av Gud. Dock uppmanar Jesus oss att se Lucifer som fiende. En varg som håller ihop flocken?


Är inte GUD allskaparen perfekt ? ====
ALLT han skapar är perfekt även LUCIFER (om med noggrann åtanke)
VARFÖR ÄR INTE VI MÄNNISKOR PERFEKTA ??? ENLIGT BIBELN ÄR VI INTE DET ...... Men GUD är ju perfekt ????Och vi är ju skapta enligt hans avbild så varför är vi inte perfekta ????

Jo det står helt klart och tydligt i bibeln varför.
(Lucifer är skurken)

Men eftersom GUD är PERFEKT så vet han ju givetvis detta ......

Varför låter han oss hålla på som vi gör och varför låter han LUCIFER hålla på som han gör

Ja du detta står också i Bibeln




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1089276 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Frälst
Ja, zoidar, men nu är vi inne på utombiblisk information båda två, så vi vet inte helt hur det hela gick till. Änglarna sägs vara skapade av Gud. Man kan ju anta att Han visste att Lucifer skulle göra uppror men att Han på något sätt justerat skapelsen efter det faktum.

caain, jag är inte så bibelsprängd att jag kan utan och innan allt som står där. Kan bara säga att en kopia aldrig kan bli lika perfekt som originalet. Vi är kopior. Har begränsad fattningsförmåga. Visst, vi kan sätta ihop mobiltelefoner men det är också på gränsen av vad vi klarar av.

Prata inte med hat i munnen!
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 7 månader sedan #1089289 av Crusader
Svar från Crusader i ämnet Frälst

Inwatto skrev: Ja, zoidar, men nu är vi inne på utombiblisk information båda två, så vi vet inte helt hur det hela gick till. Änglarna sägs vara skapade av Gud. Man kan ju anta att Han visste att Lucifer skulle göra uppror men att Han på något sätt justerat skapelsen efter det faktum.


Hej Inwatto

Nu tänker jag vara en "jobbig" jävel och citera dina ord ...

I Bibeln så står det klart och tydligt att GUD vet allt, även dina tankar och vad som ligger och gnyr djupt i ditt hjärta. Även om du utför "goda" handlingar men du utför dessa handlingar med en baktanke att du tex " kommer få respekt och att din församling kommer tycka att du är en "rättfärdig" kristen. Så vet GUD detta han vet din minsta lilla tanke och verksamhet i ditt hjärta spelar ingen roll om du skänker 100 miljoner till cancerfonden men samtidigt vill "ha sex med din kompis fru". Du är en syndig människa ....

Så att Lucifer "existerar" och all ondska och skit i världen försigår så är faktiskt GUD medveten om detta .....
Då uppstår givetvis 100 andra frågor ...... Barndöd , fattigdom , folk som föds handikappade och allt sådant "moraliskt " jobbigt för oss människor att förstå.

Mmm hur lätt är det att förklara för en mamma som har mist ett barn som har fötts med leukemi eller annan sjukdom att det var GUDS vilja ....

Men men hopp och tro och att studera skrifterna ger oss alla svar




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1089298 av Crusader
Svar från Crusader i ämnet Frälst

Inwatto skrev: caain, jag är inte så bibelsprängd att jag kan utan och innan allt som står där. Kan bara säga att en kopia aldrig kan bli lika perfekt som originalet. Vi är kopior. Har begränsad fattningsförmåga. Visst, vi kan sätta ihop mobiltelefoner men det är också på gränsen av vad vi klarar av.


Nej nej nej nej

Om du läser bibeln och lever efter den och förstår vad som står skrivet i GUDS ord så står DET !!!!

VI ÄR SKAPTA I GUDS AVBILD !!!!

ALLTSÅ = VI ÄR SOM GUD OCH PERFEKTA ....

MEN ....

SEN KOM LUCIFER .......

Och nu är det som det är .....

Hahaha förlåt om jag låter som en Hardcore "Kristen" sektisk person men ...... Jag har också massvis med frågor och ideer och prästen i min församling kan inte svara på dessa ...

OMG OMG VARFÖR KAN INTE EN PRÄST SVARA PÅ ENKLA FRÅGOR ...... ?????

Intressant fråga ...... Kan ni gissa varför ??? Jag vet varför men jag tänker inte dela med mig av detta för detta kommer tända den Luciferianska "LÅGAN" hoss vissa och jag vill inte bidra till att kanske omvända någon underbar kristen till "Satanismen". Det är allt som krävs att man har "jobbiga" frågor så "tänds" lågan. För det finns inom oss ..... Ännu en gång detta står i bibeln ...

Amen

Usch

Jag måste ändra mitt namn och min Avatar .... Men samtidigt är det en del av mig som har skapat den jag är idag ...




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 7 månader sedan #1089356 av Crusader
Svar från Crusader i ämnet Frälst
Hej

Jag har nu bytt från namnet " Caain" ( Vilket var den första mördaren ) till namnet " Crusader" .

Namnet "Caain" valde jag eftersom det var den absolut första mördaren vilket ni kan läsa om i bibeln. Jag kände att detta namn var ett "Satanistiskt" namn och jag kände mig väldigt dragen till det enligt min trosuppfattning.

Men nu som nyfrälst och en krigare i Jesu namn så har jag tacka vara Admin bytt det här namnet till ett passande namn som fyller upp mig med GUDS och Jesus kraft.

Mitt nya namn från och med nu är " Crusader "

MVH Crusader ( föredetta Caain )




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.