Frälst

Mer
5 år 7 månader sedan #1086500 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Frälst
Frälst blir man genom att säga JA till Jesus som andlig Herre. Det som händer, sker i den osynliga andevärlden, tyvärr. Man får Jesus som slavdrivare, öh, jag menar andlig herre och Han är den bästa för han kräver inte mer än man klarar av. Man kan eventuellt känna en frid i sitt inre som nyfrälst, men den blir man van vid så den känns nog inte sedan.

Sedan kan det tänkas att man får idéer från änglar om vad man ska göra i livet. En frälst person kan ju inte uppföra sig hur som helst heller, utan förväntas följa lagar t ex. Det är väl så man kan se om frälsningen "tagit".

Tänk på att satanister kan ha "medvind" av de onda och en frälst person kan få "motvind" av dom istället, så det är inte säkert att livet blir en räkmacka bara för att man är frälst...

Jag har en personlig teori om att vi människor äger varandra enligt något system som änglarna upprätthåller. Det är för att det ska finnas någon när man dör som kan tala om ifall man tillhör Jesus eller ej. Fast, det är helt egna funderingar...

En präst svarar så här på frågan om frälsning: www.fragaprasten.fi/fragor-och-svar/vad-...-hur-blir-man-fralst

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1086599 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Frälst

Amandara skrev: Vad ÄR det att bli frälst egentligen? Precisera gärna. Vad är det som händer?


För mig var det som bli tvättad inombords. Allt gammalt försvann, lite som att bli oskyldig som ett spädbarn på nytt.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 7 månader sedan by Zoidar.
Mer
5 år 7 månader sedan #1089260 av Crusader
Svar från Crusader i ämnet Frälst
Hej

Jag försöker leva ett så "Kristet" liv man kan leva nu.

Men det är en passage i bibeln som stör mig för i den frågan så står jag på Lucifers sida. Passagen är :

Första Mose Boken passage 3 , speciellt vers 4-5

3 1Men ormen var listigare än alla andra markens djur som HERREN Gud hade gjort; och han sade till kvinnan: ”Skulle då Gud hava sagt: ’I skolen icke äta av något träd i lustgården’?” 2Kvinnan svarade ormen: ”Vi få äta av frukten på de andra träden i lustgården, 3men om frukten på det träd som står mitt i lustgården har Gud sagt: ’I skolen icke äta därav, ej heller komma därvid, på det att I icke mån dö.’” 4Då sade ormen till kvinnan: ”Ingalunda skolen I dö; 5men Gud vet, att när I äten därav, skola edra ögon öppnas, så att I bliven såsom Gud och förstån vad gott och ont är.” 6Och kvinnan såg att trädet var gott att äta av, och att det var en lust för ögonen, och att det var ett ljuvligt träd, eftersom man därav fick förstånd, och hon tog av dess frukt och åt; och hon gav jämväl åt sin man, som var med henne, och han åt.

Den här passagen har betytt så mycket för mänskligheten...... Vi hade inte ens haft en mobiltelefon idag om det inte hade varit för detta ( En helt annan diskussion .. ( All Vetenskap är från Lucifer.. Och allt började med Alkemin) ... Får bli ett senare ämne ... ))

Det jag vill säga och vad som stör mig är att jag faktiskt älskar världen jag lever i idag ... Mmmm ( jag vet det är krig och jag vet att vissa människor har det dåligt ) Det är inte det jag menar.

Vad jag menar är att jag tycker om mitt " Intellekt" och jag tycker om all vetenskap speciellt Kvantum Fysik ( Även en vetenskap som ingen vill bekräfta , denna vetenskap kallas "Magi" ) Vad är då magi ?

Jo det är: Magi eller trolldom är en verklighetsuppfattning grundad i övertygelsen om att människan kan påverka den fysiska världen genom kontakt med övernaturliga makter eller med viljan av den som utför själva magin. Alltså med tankens kraft uppnå vissa mål .... Magin blandar samman den fysiska världen och den andliga och påverkar varandra och på så sett kan påverka varandra rent materiellt.

Det vill säga om vi använder ett väldigt enkelt exempel som detta :

"Älskling kan du gör en smörgås till mig "

Och nu din "Älskling" utför handlingen så kan vi faktiskt kalla detta för Magi.

Inom Kvantum Fysiken så lär den oss ( tänker inte gå in djupt i ämnet men ni kan givetvis googla ) att själva observatören kan påverka ett experiment hur dom subatomära partiklarna beter sig ..... WTF ...... ( Detta har bevisats i Laboratorium och diverse experiment ) Med andra ord så kan vi människor styra ett vetenskapligt experiment på en subatomär nivå genom att bara tänka på att experimentet "SKA" lyckas. Vilket bevisar att våra tankar är energi och genom att bara tänka på en sak ( Då menar jag in real life en positiv eller negativ tanke ) kan faktiskt manifestera i din verklighet.

Om ni inte tror mig angående mina påståenden så kan ni genom internet läsa studien gjord av Dr Masaru Emoto och våran påverkan att "skicka" kärlek och hat på vatten och hur det ändrar vattnets struktur. ( Det gjordes även tester på ris och hur länge det tog för riset att bokstavligt talat att ruttna , ett tips för er som är intresserade om viljans och "magins" kraft)

Sammanfattning

Lucifer gav oss vårat "Intellekt" ( ego , kalla det vad ni vill , och genom detta försöker vi givetvis uppnå gudomlighet , skapa liv , bli odödliga bla, bla, bla mobiltelefoner, kraftfulla datorer bla, bla ,bla . Allt detta bottnar i den första vetenskapen av alla och det är Alkemin. Men alla flygplan och mobiltelefoner, vapen, datorer, surfplattor, teknik är en biprodukt av denna vetenskap.

ÄR DETTA FEL ????

JAG ÄLSKAR VETENSKAP ( speciellt vårat psyke och "magi" )

Jag vet att detta är en synd emot Gud och min känsla i min kropp nu när jag har blivit frälst och försöker anpassa mitt liv efter Jesu lära är " fyfan" ........ Jag syndar varje dag genom att bara njuta av all teknik och vetenskap och under som Lucifer "blåste in i oss" i Syndafallet. Ja, ja , ja , ja bibeln pratar om detta om att vi människor har synden i oss och vi är så "jävla" dåliga . MEN ATT NJUTA AV DET VARJE DAG ????

Jag mår skit och min bön till Gud hjälper inte för i mitt bakhuvud så ÄLSKAR jag detta !!!!!!




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Mer
5 år 7 månader sedan #1089263 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Frälst
Jag vet inte om det här hjälper dig:

Kristna anser att intellektet mm kommer av att vi är skapade till Guds avbild, inte att det kommer från Lucifer.

Dessutom är det så att Lucifer också är skapad av Gud. Dock uppmanar Jesus oss att se Lucifer som fiende. En varg som håller ihop flocken?

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1089265 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Frälst
Vad är det som får dig att tro att Lucifer gav oss vårt intellekt?

Det som hände vid syndafallet var att människan fick "kunskap" om gott och ont, vilket innebär att människan började uppleva ondska och godhet, där hon tidigare endast upplevt godhet och inte vetat vad ondska var. Syndafallet blev alltså en kil mellan Gud och människan, för människan var inte längre bara god.

Jag förstår dina tankar kring "magi". Visst tror jag att positivt eller negativt tänkande kan förändra saker. Men vi kristna använder oss främst av bönen för då vet vi att vi kallar på det högsta goda.

Inwatto, Lucifer sägs ju varit en god ängel som gjorde uppror och blev fördärvad.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 7 månader sedan #1089268 av Crusader
Svar från Crusader i ämnet Frälst
Fel, fel , fel

Vårat "intellekt, ego , kalla det va du vill . Det som får oss att hela tiden vilja skapa "atombomber" och annan dylik teknologi kommer inte från GUD.

Om du studerar Bibeln och andra Religioners skrifter så säger alla samma sak att detta kommer från Lucifer. Studera livets träd och kunskapens träd.

Jag har studerat Religion i väldigt många år.

Vi är skapta i Guds avbild..... Detta betyder inte att vi vill bli som GUD ( Det är en Satanistisk syn på det hela ) Det är en "ursäkt och en "Satanistisk" propaganda att vi människor eftersom vi är skapta i GUDS avbild också ska vara "allvetande" och ha förmågan att skapa och förstöra liv och dylikt ( Även regera som "konungar" här på planeten.

Vi kan genom man och kvinna "skapa" liv ... Även detta perverteras inom "Satanismen" i diverse olika "Satanistiska" ritualer.

Intellekt, ego, denna mänskliga vilja att hela tiden hitta på olika sorters teknologiska anordningar är inte från GUD.

Du kan ju bara ställa dig en enkel fråga till dig själv ..... Vad vill du inte göra ?? Jo svaret på denna fråga är faktiskt "du vill inte dö" När kom döden in i våra liv kan du ju fråga dig .... Jo det var i syndafallet. När kom kunskapen om gott och ont in i våra liv ??? Jo i syndafallet.

Vad är då kunskapen om gott och ont ? Är det att veta att du inte ska klappa din granne på käften när han inte har klippt sin häck ??

Nej det är inte detta .......

Kunskapen om gott och ont innebär även kunskapen om allt, även om att göra upp eld och bygga ett hjul, verktyg bla bla bla (ALKEMIN). Gör lite research om Kain och hans avkomma Tubal Kain.

För självklart sågår inte bibeln in på detta eftersom den har blivit manipulerad.

Det finns 1000 saker som bibeln bara "vräker" ut sig men aldrig förklarar.




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.