Frälst

Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1089390 av Crusader
Svar från Crusader i ämnet Frälst

hkboj skrev: Gud är i grunden god men religion utmålar gud som ond.


Helt fel

Vårat "intellekt" kan inte förstå GUD. Vi är begränsade av våran hjärna. vi kan inte ens förnimma en 4:e dimension eftersom vi bara kan upfatta en 3:e dimension vilket vi kan se.

En varelse som bara kan med sin begränsade hjärna uppfatta en 2:a dimension med sina sinnesuttryck gör att denna varelse inte kan uppleva "djup" , vilket betyder att föremål som står bakom denna varelse eller ovanför blir osynliga för denna. Det enda han kan se är själva "klistermärke" effekten.

Vi är 3 dimensionella varelser vilket innebär att vi kan se djup, vilket innebär också att vi existerar både i dimension 1 och 2 men dessa "varelser" som bara kan förnimma dessa 2 dimensioner inte kan se oss förutom våra "fot avtryck".

Självklart existerar det flera dimensioner än 3 . Det finns en kub som kallas för "tessaract" ( Ja avengers o alla Marvel filmer för självklart med all "Satanistisk" propaganda så vet dom vad som försigår i våran värld men dom håller detta hemligt för oss.

Allt detta har ingen betydelse ..... Gud är en interdimisionell varelse som existerar i alla dimensioner . Allt detta är vetenskapligt och inget jag hittar på okej ....

Vi kan inte "se" eller förnimma det som existerar i andra dimensioner än det våra ögon kan se. Helt vetenskapligt och inget mumbo jumbo "religiöst"

Men vi har matematik och diverse teknologiska konstruktioner som kan beräkna denna data. Titta bara på den matematiska uppbyggnad av den 8:dimensionen som vetenskapsmän kallar för E8 .

Den är "det vackraste jag sett inom matematiken",,,, men vetenskapsmän har börjat förkasta "String Theory" och börjat forska istället i E8 .........

Vad betyder detta för oss människor ?????

Jo det betyder om vetenskapsmän kan bevisa att det existerar 8 dimensioner och vi bara kan se i 3d så betyder det att vi är "blinda" i 5 jävla dimensionär ..... Och vad innebär detta ????

Jo det betyder att det faktiskt kan finnas "spöken", "demoner" och all annan skit som bibeln snackar om , men våran hjärna kan inte se och förnimma detta för vi människor är begränsade att bara se i 3d.

För er som är intresserade att se hur en hollywood grej som en 4 dimensionell kub (tessaract) ser ut så titta på youtube så kommer ni förstå hur våran underbara "dator" (hjärnan) är begränsad. Ni kan inte ens förstå hur en kub innuti en kub ser ut ..... För våran hjärna är för kass att se detta.

Så existerar demoner , spöken bla bla bla , om man tänker logiskt så jaaaaaaaaaaa, för det vi ser är bara 3d och vi är lika blinda som varelser som bara kan se tex 2d ( klistermärke effekten )

En annan intressant fråga är ..... Kan en tex 4 eller 5 dimensionell varelse påverka vårat liv rent fysiskt ???? JAAAAAAAAAAA

För vi kan påverka en varelse som uppfattar världen i 1d eller 2d .... Och denna varelse kommewr inte ens kunna uppfatta detta med sina sinnen för deras hjärna begränsar dom .

Så vad innebär detta ???

Jo om vi har en varelse som bara uppfattar världen i 2d så kan du stå bredvid och knuffa denna varelse framför ett tåg utan att denna varelse ens har begreppet att förstå att du står bredvid. Och om nu detta sker i våran 3dimensionella verklighet så kommer ni se förövaren.

Och om vetenskapsmän kan bevisa att det existera flera dimensioner än 3 så kan även en varelse som lever i dom högre dimensionerna "knuffa" oss framför ett tåg och vi kommer inte se detta. Vilket innebär att vi självklart kommer se detta som en olycka för det existerar inte några "osynliga" varelser.

Sammanfattningsvis :

Våran hjärna kan inte bara lita på våra synintryck för vi är inte utrustade att behandla information från saker vi inte kan se ... Vilket alla Atheister jublar över eftersom det vi inte kan se "MÅSTE" vi kunna bevisa i ett labaratorium. Kan vi inte bevisa detta så "existerar" det inte.

Men Matematiken och vetenskapen bevisar att det faktiskt "existerar" och på ett vetenskapligt plan finns saker som vi inte kan se med våra ögon.

GUD är överallt

Guds frid vare med er alla !!!




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Crusader.
Mer
5 år 7 månader sedan #1089447 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Frälst
Läs gärna Mark 3 börja med 20 vers ned till kapitlets slut
sv.bibelsite.com/mark/3-20.htm

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1089864 av Crusader
Svar från Crusader i ämnet Frälst
Underbar passage i bibeln tack Nisse. Pratade precis med en präst. Ska skapa ett ämne med diskussionen som jag hade med prästen.

Guds frid vare med dig

Utomjordingen skrev: Annars, systemet bara lurar - det var väl allt jag vill säga för den här gången! Hm... vi får se kanske vem som var smartast här på planeten jorden.



Den smartaste personen här på planeten hade enligt min individuella uppfattning svarat så här :

Jag VET ingenting !

För en smart person "förstår" att varje gång han lär sig någonting "nytt" visar det hen hur lite hen verkligen vet.

En "påläst" men inte "smart" person hade svarat :

"Eftersom jag är en "grandmaster" eller "professor" i ämnet så "vet" jag att detta betyder just det här, så ska man göra, lyssna på mig, jag har skrivit böcker i ämnet, osv.

Guds Frid Vare Med Dig "




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.