Jag tror inte man kan bli reinkarnerad

Mer
5 år 6 månader sedan #1101786 av memphis
jag tror på reinkarnation men Inwatto sa nåt intressant, reinkarnation (finns) men kanske inte alltid kommer finnas, därför står det inget om det i Bibeln. så kan det ju vara, att reinkarnationens hjul kommer att upphöra att snurra, och därför finns det inte med i Bibeln. Jag har inga minnen själv av några tidigare liv utan liksom för Inwatto är det så att jag sett reinkarnationen i psykotiskt läge. Man får ju många uppenbarelser i psykotiskt tillstånd. Jag tror Jesus hade psykos när han fick sina uppenbarelser i öknen.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1101793 av Nissegossen
Mark 3 20 vers till Kapitlets slut

biblia.com/bible/Mark3.20-30

translate.google.se/translate?hl=sv&sl=e...on%3DNIV&prev=search


Döm själva Om jag säger att Jesus var sjuk, det gör jag inte ty han är den enda människa som har kunnat motbevisa åklagaren som lämnade honom intill läglig tid som det står. Dock hans anhöriga trodde han var från sina sinnen, tvärtom högst begåvad ty den onde lämnade honom han kunde inte fresta Jesus därför och genom att han dog på ett kors har vi möjlighet att komma dit där han är. Glöm inte att jag sett mig själv tas upp, stå rätt upp i luften skiktas snett ut från huset utanför min lägenhet sedan flyga med hast över taket. Detta är minnesvärda ord. Läs HELA Bibeln och se texten förändras inför ögonen på er. NI går från planeten jorden till planeten jorden i himla rymderna. Alltså ni vandrar från kropp till kropp med er ande i själen bättre än så kan ni inte få från jag eller mig jag kan absolut inte säga något annat ty den Treenige har makten ingen annan.

Jesus använde Gamla Testamentet Talmud för att motbevisa åklagaren.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 6 månader sedan #1101795 av Vittrad

Geta skrev: Men varför har aldrig de som är reinkarnierade varit en vanlig grå Svensson?

Detta undrar jag också.
Mer
5 år 6 månader sedan #1101797 av Nissegossen
Välj inte fel religion att tro på. I Indien påstår de något annat i de religioner de har där. Dock glöm inte att det finns kristna även där.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 6 månader sedan #1101798 av Geta
Jung sa att det är bäst att ägna sig åt den religion som gäller där man är född.
Mer
5 år 6 månader sedan #1101799 av Nissegossen
Bedöm, annat än döm, orden son, sun soul själ allt visar på att vi har en själ. Varmt eller?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum