Skillnader mellan den katolska kyrkan och den svenska

  • Leloo
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
5 år 6 månader sedan #1095168 av Leloo
Intressant Inwatto, den förklaringen har jag aldrig hört tidigare. Vet dock att de dyrkar Maria och alla helgon, Har aldrig varit på någon katolsk mässa, det kanske man borde prova bara för att få känna på hur det är. Äger faktiskt Katolska kyrkans lilla katekes kanske blir att läsa lite i den i kväll
  • Leloo
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
5 år 6 månader sedan #1095169 av Leloo
Rymd, har du provat frikyrkan?
Mer
5 år 6 månader sedan #1095172 av rymd
bara genom några kompisar, upplys mig gärna! Är det typ din kyrka?
Mer
5 år 6 månader sedan #1095174 av Amandara
Jag hängde i katholska kyrkan ett tag. Gillade helgonen och atmosfären.
  • Leloo
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
5 år 6 månader sedan #1095175 av Leloo
Jag har ingen kyrklig hemvist just nu. Jag avsa mig medlemskapet i Pingskyrkan när jag var sjuk sist vilket jag ångrar.
Jag är väldigt kluven till frikyrkan.
Du får vänner för livet men man måste ställa upp på precis allting som står i Bibeln. Till punkt och pricka.
Jag har svårt att motivera för mig själv varför det inte skulle vara okej att vara homosexuell och utöva det, varför Harry Potter är farligt och dåligt för barn och liknande.
Samtidigt tycker jag Bibeln är en väldigt fin och bra bok med ofta sunda värderingar och viktiga etiska principer om hur vi bör bete oss mot varandra.

Jag tror jag söker ett andligt hem i något som är ett mellanting mellan frikyrka och svenska kyrkan, en gemenskap. Eller så är min tro för liten.
Mer
5 år 6 månader sedan #1095179 av Geta
Jag hade en väninna som var pingstvän. Hon försökte inskränka mitt liv på alla sätt och vis. Inget var tillåtet.