Jehovas vittnen

Mer
5 år 5 månader sedan #1109261 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jehovas vittnen
Det låg länge ett gammalt skepp, jag föredrar ett vrak som beskrivning det kallades för Betel skeppet men jag tror att det var någon frikyrka som hade det och inte Jehovas Vittnen där ombord tror jag några sov ombord pga bostadslösa där kunde man få en fika och bedriva Bibelstudier om jag inte minns fel.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 5 månader sedan #1109262 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jehovas vittnen
Kan det inte ha varit mormoner? De uppträder två och två, när de är ute och missionerar.
Mer
5 år 5 månader sedan #1109263 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jehovas vittnen
Aldrig Mormoner de idkade för länge sedan månggifte, det är aldrig en kvinna med det är unga män företrädesvis från USA De går två och två unga män.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 5 månader sedan #1109265 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jehovas vittnen
Det är amerikaner, men de kan bra svenska.
  • Leloo
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1109267 av Leloo
Svar från Leloo i ämnet Jehovas vittnen
De måste lära sig språket i det landet de kommer till Geta. Oftast ska de stanna två år tror jag det är, och de tar ju inte del av vanlig underhållning så det finns tid för dom att lära sig

Nissegossen, vad skiljer i den bibeln de har då från den vi har?
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Admin1.
  • Lirya
  • Offline
  • Bronsmedlem
  • Bronsmedlem
  • Bortom ångesten finns ögonblick av sinnesfrid
Mer
5 år 5 månader sedan #1109298 av Lirya
Svar från Lirya i ämnet Jehovas vittnen
Jag har varit i Rikets sal två gånger; en gång när jag gick gymnasiet och gjorde skolarbete om Jehovas Vittnen, och en gång för bara några år sen. Jag kommer inte längre ihåg varför jag gick dit för några år sen, men ett tag brukade jag ställa mycket frågor till Jehovas Vittnen om vad de trodde i olika avseenden, och det var nog så jag blev övertalad att gå dit.

Som jag uppfattar det, så är det en strikt hierarki. I alla fall är det vad de själva har sagt till mig. Kvinnan ska lyda mannen, barn ska lyda sina föräldrar, yngre ska lyda äldre. Själv gillar jag inte det där hierarkiska tänkandet alls, för jag har dåliga erfarenheter av vad alltför extrema krav på lydnad kan ställa till med. Dessutom gillar jag att julpynta.

Jag har till och med köpt hem lite nya juldekorationer som vi ska ha hemma hos oss den här julen, har jag tänkt. :)