Tungotal

Mer
4 år 11 månader sedan #1150376 av Richard
Svar från Richard i ämnet Tungotal
Tungotal låter som ett gammalt sömnmedel, de där barbituraterna. De heter typ Nembutal, Seconal o Fenemal.
Mer
4 år 11 månader sedan #1150398 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Tungotal
Jag hade svarta kläder på mig i Korskyrkan. Då sa de att jag var i den ondes sällskap... :(
Mer
4 år 11 månader sedan #1150414 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Tungotal

Richard skrev: Tungotal låter som ett gammalt sömnmedel, de där barbituraterna. De heter typ Nembutal, Seconal o Fenemal.


Nembutal känner jag igen. Har du provat, Richard?
Mer
4 år 11 månader sedan #1150514 av Richard
Svar från Richard i ämnet Tungotal

Cosmos skrev:

Richard skrev: Tungotal låter som ett gammalt sömnmedel, de där barbituraterna. De heter typ Nembutal, Seconal o Fenemal.


Nembutal känner jag igen. Har du provat, Richard?

Nä, Nembutal är pentobarbital o det har jag inte provat. Har provat secobarbital, tiopental, amobarbital o fenobarbital.
Mer
4 år 11 månader sedan #1150536 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tungotal
De är farliga och pga säljs de inte längre på apoteken och är borta från fass
en dos på 6 tabletter kunde vara dödlig om man tog dem för att sova på. Det är som rent knark man dog utav en låg dos, samt att de var lätta att överdosera
En mycket känd person tog för mycket och dog av Barbiturater
sv.wikipedia.org/wiki/Marilyn_Monroe

Richard vad säger du om rauwolfia preparat?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 11 månader sedan #1151132 av Richard
Svar från Richard i ämnet Tungotal

Nissegossen skrev: De är farliga och pga säljs de inte längre på apoteken och är borta från fass
en dos på 6 tabletter kunde vara dödlig om man tog dem för att sova på. Det är som rent knark man dog utav en låg dos, samt att de var lätta att överdosera
En mycket känd person tog för mycket och dog av Barbiturater
sv.wikipedia.org/wiki/Marilyn_Monroe

Richard vad säger du om rauwolfia preparat?

Jag tror fenobarbital finns kvar, mot epilepsi, men det är inget att hänga i granen. Jag tror de finns Fenemal 15 mg, 50 mg o 100 mg. Tog en 100 mg o kände inte ett dugg av den. Sen gick vi ut o drack öl... Secobarbital klubbar en rätt bra, thiopental sövde de ner mig med på 80-talet så det minns jag inget av men slocknade nog. Amobarbital hade en sömngivande effekt.

Rauwolfia kände jag inte till, men det var intressant! Ett naturligt neuroleptika;
en.wikipedia.org/wiki/Reserpine