Religion

Mer
4 år 9 månader sedan #1166474 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Religion
Ja. I psykossjukdom får man kontakt med andra sidor av sig. Jag har genomlevt Dantes inferno och kännt mig uppspikad på ett kors som Jesus. Crucified. Den människa som blev kvar efter det är ett koncentrat. Som gillar buddhismen anspråkslöshet. Och gör det själv anda. För sån är jag.Men jag känner att jag tror på och behöver nån sorts andlighet. Jag får allt jag behöver i Sagan om ringen. En film men ändå så stor.
Mer
4 år 9 månader sedan #1166475 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Religion
Jag tror att vi med psykosupplevelser bakom oss, både har mött Gud som hjälp och. varning.

Kristendom som visar att evigt liv finns är det enda jag vågar lita på. Jo, judendom, förståss.

Att söka Gud är antagligen inte så lätt, när man får slåss med inre röster, men om man håller sig till sanningen, så kanske Gud möter en i dom.

Och av Tro, Hopp och Kärlek, så är Kärleken störst.
Mer
4 år 9 månader sedan #1166484 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Religion
Rent sannolikt, så är jag kristen för jag är fostrad så. Däremot tänker jag att Bibeln är ett rättesnöre, inte en lagbok. Jag tror inte att Gud vill att vi ska göra varandra illa för att man har "fel" religion eller sexuell läggning. Jag ser Jesus som en fin förebild. Han gjorde mycket gott (oavsett om man ser honom som Guds son eller ej). Till exempel pratade han med prostituerade, på en tid där män knappt fick/ville prata med främmande kvinnor! Tider förändras och tur är väl det! :) Jag hoppas på att komma till himmelen när jag dör. Men om det "bara blir svart" så har jag inte förlorat något, för min tro är en önskan om att göra gott.
Mer
4 år 9 månader sedan #1166490 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Religion

Amandara skrev: Jag gillar magi. Läste en bra bok om judisk magi.


sv.wikipedia.org/wiki/Kabbala

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • RainNo2
  • Besökare
  • Besökare
4 år 9 månader sedan #1166492 av RainNo2
Svar från RainNo2 i ämnet Religion
Ibland tänker om det finns en Gud och söker kontakt kan jag en bråkdels sekund känna nåt för att nästa bråkdels sekund vara borta som det aldrig funnits nåt.
Mer
4 år 9 månader sedan #1166493 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Religion
Helt skum länk Nissegossen.