Är religion ett smörgåsbord, eller...?

Mer
4 år 9 månader sedan #1166740 av Geta
Ja, man behöver inte heller bry sig om ifall andra valt fel religion.
Mer
4 år 9 månader sedan #1166743 av memphis
Ja det kan man lugnt strunta i :)
Mer
4 år 9 månader sedan #1168139 av björk
Jag känner mig lite katolik.
Min mor vart det.
Det finns en katolsk kyrka
vid borgare skolan
Mer
4 år 9 månader sedan #1168186 av MsTibbs
Är du döpt katolik Björk?
Mer
4 år 9 månader sedan #1168195 av Cosmos
Jag är inte trogen en enskild religion. Kanske är jag agnostiker trots allt. Eller kanske ekumeniker. Vi har ju alla samma Gud? En tro på detta skulle ju stoppa alla religiösa krig! :hjärta
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1168726 av Inwatto

Cosmos skrev: ... Vi har ju alla samma Gud? En tro på detta skulle ju stoppa alla religiösa krig! :hjärta

Jo, det är troligast att vi har en och samma Gud, men Han sorterar oss i två fack: kristna och okristna. Får och getter står det om i Bibeln. Gröna och Gula, kallar jag det. De gröna har Jesus som lagledare och alla andra har antikrist som ledare. Osäkert vem det är och det är ytterst osäkert vad konsekvenserna blir av att vara Grön eller Gul. Är det så enkelt att Jesus efterföljare hamnar i Himlen och alla andra drattar ner i Helvetet? Jag hoppas Gud har någon överraskning på den punkten, för jag tycker alla deltagare i Livet förtjänar en eloge, inte att drabbas av ännu mer elände.

Hur vi sorteras i facken Grön eller Gul och Varför, är följdfrågor. Men, att det finns två fack, det har jag sett. Därför är det nog en omöjlighet med världsfred. (Tänk på att antikrist inte utpekas som fiende av Jesus; Han menar att Satan är de kristnas fiende).

EDIT: Om vi sorteras i bara två fack, så är det fel som Dalai Lama säger att man ska vara renlärig. Det säger han för att det gynnar hans organisation med lojala medlemmar, men okristna kan faktisk välja och vraka från smörgåsbordet utan nya konsekvenser. Det är de kristna som behöver hålla sig till den smala vägen....

Prata inte med hat i munnen!
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Inwatto.