Jesus skulle gå i Pridetåget

Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1180039 av Zoidar
Ang om Jesus funnits tyckte jag detta var rätt intressant. Han pushar lite onödigt mycket för att det är sant, men första 20 minuterna av klippet då han citerar faktatexter är bra.


Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 7 månader sedan by Zoidar.
Mer
4 år 7 månader sedan #1180046 av IngeF
Hvorfor være stolt over at man bare er det man er? Om heterofile menn skulle erklære seg stolte over sin legning, ville genusbrigaden sablet dem ned. Jesus vanket jo med de utstøtte og jaget pengevekslerne fra tempelet, men er det egentlig så tolerant å true skeptikere med helvete?
Mer
4 år 7 månader sedan #1180054 av Loni
Svar från Loni i ämnet Jesus skulle gå i Pridetåget
Jesus har funnits jag har sett hallucinationer av honom och jungfru Maria. Men jag vet inte om det är sant.
Mer
4 år 7 månader sedan #1180055 av Nissegossen

MsTibbs skrev: Coolt. Jag tror Jesus är en bättre snubbe än genomsnittlig kristen.



Han är den ende som åklagaren friat och lämnad läs gärna på om det i Nya Testamentet


Det står nämligen att efter Jesus frestats tre gånger lämnade åklagaren (Den onde) honom det nämns inte att det är djävulen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 7 månader sedan #1180058 av Cosmos
Jag tror inte Jesus såg skillnad mellan människor utan alla hade sitt specifika värde. Därför är det inte alls säkert att han gick i något Pridetåg. Han ställde framför allt upp på barnens och de svagas sida och den som är gay är varken svag eller barn.
Mer
4 år 7 månader sedan #1180061 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jesus skulle gå i Pridetåget
Om det är några som omhuldas särskilt idag i Sverige, så är det HBTQ-personer. Det mesta handlar om det i radio, TV och böcker. Det är annorlunda i andra länder och bland våra invandrare. Jag tvivlar på att Jesus skulle gå i Pridetåg. Han ville vara ledare och deltog inte i mainstream.