Dålig kristendom?!

Mer
4 år 7 månader sedan #1181466 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dålig kristendom?!
Terroristen du ståtar inte precis med någon sund kvinnosyn som du har behandlat mig på Viska. Jag tror snarare att du är misogyn eller inte tål äldre personer än dig själv. Har jag rätt? Men vad jag förstår måste du behandlas med silkesvantar på Viska för att inte stigmatiseras. Det är mycket prat men lite verkstad.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1181468 av Loni
Svar från Loni i ämnet Dålig kristendom?!
Jag behandlar kvinnor och män på lika villkor om du vill åka snålskjuts för du är kvinna liknar mera matriark och diktatur och inte jämställdhet. Dessutom alla älskare som jag har haft har varit mycket äldre än mej så det är nog snarare tvärtom att jag föredrar äldre än fascineras av den yngre lockelsen. Dessutom min respekt förtjänar man ingenting man får bara sådär.

Så sluta projicera din egen skit, rädslor och osäkerhet på mej.
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Loni.
Mer
4 år 7 månader sedan #1181501 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet Dålig kristendom?!

Geta skrev: Burka i Sverige leder till benskörhet. Solen som ger D-vitamin kan inte nå huden.


D-vitaminbrist är ingen höjdare! Jag har haft det , och det kändes som att nån grävde inuti skelettet. Och när jag fick veta att det var d-vitaminbrist kollade jag upp det, och då insåg jag att jag inte bara inbillade mig att det ”grävde ” i skelettet , för det är ju precis vad d-vitaminbrist gör!

Och jag har ju bara LITE för mycket kläder på mig (är bekvämast med ganska täckande kläder, har alltid varit så). Jag kan knappt föreställa mig hur svår d-vitaminbrist kvinnorna i burqa har! Deras skelett måste göra VANSINNIGT ont! Och i längden blir man ju vanställd i benstommen av för lite d-vitamin...
Ska man prompt ha burqa kan de väl lansera en tunn kritvit burqa som släpper in solljus?!

Men till syvende och sist ska man inte behöva gå omkring i ett tält bara för att man är kvinna ! Det räcker med att inte bära avslöjande kläder tycker jag. Fast jag är ju inte muslim...
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1181502 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Dålig kristendom?!
Tycker burka är förtryck och kvinnoförnedrande, sjal är en helt annan sak.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 7 månader sedan by Zoidar.
Mer
4 år 7 månader sedan #1181506 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet Dålig kristendom?!

Geta skrev:
Tvivlar på att moralen var sämre förr. Skjutningar och sprängningar var något som förekom väldigt sällan förr. Sverige håller på att förfalla idag.


Sanna ord, Geta! Mamma brukar säga att när hon var ung var mord något ofattbart hemskt , och det hände sällan, så det var omskakande när nån blev mördad. Men nu orkar man knappt bry sig, det är ju minst ett mord i veckan nu. Och man ser ju tydligt att skjutningarna eskalerar.

Jag vågar dock inte dra nån enda orsak. Jag tror att massor av olika faktorer samverkar . Komplicerat !
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1181507 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Dålig kristendom?!
Det finns ett bibelställe i Paulus brev som säger att kvinnor ska täcka sitt hår vid bön. Få kristna följer detta. Däremot har man tagit fasta på att män inte ska ha hatt i kyrkan.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 7 månader sedan by Zoidar.