Guds Ord i Hjärtat!

  • PsychoWard
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1222760 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Guds Ord i Hjärtat!
som kristen ska man vara beredd att bli behandlad värre än vad Jesus blev när Han vandrade på denna planet.

Matteus 10:25 Svenska 1917 (SV1917)

^25 Det må vara lärjungen nog, om det går honom såsom hans mästare, och tjänaren, om det går honom såsom hans herre. Om de hava kallat husbonden för Beelsebul, huru mycket mer skola de icke så kalla hans husfolk!

Johannes 5:41-44 Svenska 1917 (SV1917)

^41 Jag tager icke emot pris av människor;

^42 men jag känner eder och vet att I icke haven Guds kärlek i eder.

^43 Jag har kommit i min Faders namn, och I tagen icke emot mig; kommer en annan i sitt eget namn, honom skolen I nog mottaga.

^44 Huru skullen I kunna tro, I som tagen emot pris av varandra och icke söken det pris som kommer från honom som allena är Gud?

Matteus 5:10-11 Svenska 1917 (SV1917)

^10 Saliga äro de som lida förföljelse för rättfärdighets skull, ty dem hör himmelriket till.

^11 Ja, saliga ären I, när människorna för min skull smäda och förfölja eder och sanningslöst säga allt ont mot eder.

Matteus 10:22 Svenska 1917 (SV1917)

^22 Och I skolen bliva hatade av alla, för mitt namns skull. Men den som är ståndaktig intill änden, han skall bliva frälst. --

2 Timotheosbrevet 3:12 Svenska 1917 (SV1917)

^12 Så skola ock alla de, som vilja leva gudfruktigt i Kristus Jesus, få lida förföljelse.


Lukas 14:27-33 Svenska 1917 (SV1917)

^27 Den som icke bär sitt kors och efterföljer mig, han kan icke vara min lärjunge.

^28 Ty om någon bland eder vill bygga ett torn, sätter han sig icke då först ned och beräknar kostnaden och mer till, om han äger vad som behöves för att bygga det färdigt?

^29 Eljest, om han lade grunden, men icke förmådde fullborda verket skulle ju alla som finge se det begynna att begabba honom

^30 och säga: 'Den mannen begynte bygga, men förmådde icke fullborda sitt verk.'

^31 Eller om en konung vill draga ut i krig för att drabba samman med en annan konung, sätter han sig icke då först ned och tänker efter, om han förmår att med tio tusen möta den som kommer emot honom med tjugu tusen?

^32 Om så icke är, måste han ju, medan den andre ännu är långt borta, skicka sändebud och underhandla om fred.

^33 Likaså kan ingen av eder vara min lärjunge, om han icke försakar allt vad han äger. --
Last edit: 4 år 3 månader sedan by PsychoWard.
  • PsychoWard
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1223607 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Guds Ord i Hjärtat!
Last edit: 4 år 3 månader sedan by PsychoWard.
  • PsychoWard
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan #1224833 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Guds Ord i Hjärtat!
  • PsychoWard
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1226181 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Guds Ord i Hjärtat!
följande är Jesus citerad att ha sagt genom "Heliga Birgitta";

Sedan talade han till bruden och sade: »Säg mina vänner tre ting. När jag kroppsligen var i världen, avpassade jag mina ord så, att goda människor blevo starkare och ivrigare genom dem och dåliga människor blevo bättre, vilket framgår av Magdalenas, Matteus' och många andras omvändelse. Jag avpassade även mina ord så, att mina ovänner ej kunde vederlägga dem. Därför må de, med vilka mina ord sändas, arbeta ivrigt, så att de goda genom mina ord bliva ivrigare i det goda och de dåliga vända sig ifrån det onda, och de må taga sig i akt för mina ovänner, så att mina ord ej hindras. Jag gör ju icke någon större orätt mot djävulen än mot änglarna i himmelen. Ty om jag ville, kunde jag mycket väl tala mina ord så, att hela världen hörde. Jag skulle även kunna öppna helvetet, så att man såge dess plågor, men detta skulle icke vara rättvist, ty då skulle människan tjäna mig blott av fruktan, och hon bör tjäna mig av kärlek.

Ty ingen annan än den, som har kärlek, skall inträda i himmelriket. Jag gjorde slutligen djävulen orätt, om jag toge den, som för sina synders skull med rätta hemfallit åt honom, ifrån honom utan att denne gjort goda gärningar. Jag skulle även göra orätt mot ängeln i himmelen, om jag likställde en oren människas ande med honom, som är ren och som är glödande av kärlek. Ingen skall därför ingå i himmelen som icke blivit prövad i skärselden såsom guld i elden eller genom goda gärningar förvärvat sig en så långvarig skolning och prövning i världen, att det icke finns någon fläck hos honom, som bör renas.

Om du icke vet, till vilka mina ord skola sändas, skall jag säga dig det. Den är värdig att få höra mina ord, som med sina gärningar vill förtjäna att komma till himmelriket; för honom och för den, som med föregående goda gärningar förvärvat det, skola mina ord upplåtas; till dem skola mina ord gå. De, vilka mina ord smaka väl och vilka ödmjukt hoppas att deras namn äro inskrivna i livets bok, de hålla mina ord. Men de, vilka orden icke falla i smaken, de betrakta dem men kasta genast ut dem och utspy dem.»

www.prophecyfilm.com/swedish/hb/band1bok1/b1_b1_kap53.htm
  • PsychoWard
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1227404 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Guds Ord i Hjärtat!
fler kommer söka sig till Jesus pga eländet med "corona viruset".

Mer
4 år 2 månader sedan #1227432 av memphis
Svar från memphis i ämnet Guds Ord i Hjärtat!
Håller med Inwatto. Du gör kristendomen en otjänst med ditt satanistiska prat. Du är dålig reklam för kristendomen.